SylabUZ

Generate PDF for this page

Laboratorium rozszerzonej rzeczywistości - course description

General information
Course name Laboratorium rozszerzonej rzeczywistości
Course ID 03.1-WA-ArchWP-LabRoz-S23
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Kacper Będkowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Poznanie podstaw korzystania z technologii VR, XR i AI oraz zrozumienie ich aktualnych możliwości i ograniczeń. Refleksja nad rozwojem nowych technologii i mediów cyfrowych, szczególnie w kontekście ich wykorzystania w procesach twórczych.

Prerequisites

Podstawowe umiejętności z zakresu grafiki komputerowej.

 

Scope

Rozszerzona i mieszana rzeczywistość (XR, AR i MR)

Wirtualna rzeczywistość (VR) 

Sztuczna inteligencja (AI)

Sprzęt i oprogramowanie stosowane w interaktywnych aplikacjach XR/VR/AR

Zjawisko immersji i jego wykorzystanie w pracy twórczej

Obraz nowych technologii w kulturze

Gry wideo jako forma sztuki interaktywnej

Proces projektowania i tworzenia gier wideo

Narzędzia AI i ich zastosowanie w sztuce

Teaching methods

Wykład
Ćwiczenia laboratoryjne
Konwersatorium 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Systematyczny i aktywny udział w zajęciach

Realizacja ćwiczeń laboratoryjnych

Przygotowanie i/lub przeprowadzenie dyskusji

Recommended reading

Jaron Lanier, Dawn of the new Everything. A journey through virtual reality, 2017

Samuel Greengard, Virtual Reality, 2019 

Aleksandra K. Przegalińska, Istoty wirtualne. Jak fenomenologia zmieniała sztuczną inteligencję, 2016

Michał Kłosiński, Hermeneutyka gier wideo. Interpretacja, immersja, utopia, 2018

Piotr Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki, 2016

Justyna Janik, Gra jako obiekt oporny. Performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej, 2022

Further reading

https://ars.electronica.art/

https://horyzontyzdarzenwirtualnych.com/

https://www.wirtualium.edu.pl/

Notes


Modified by dr Anna Owsian (last modification: 14-05-2023 10:37)