SylabUZ
Course name | Podstawy grafiki projektowej |
Course ID | 03.5-WA-GrafP-2-GRPR-S23 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Graphic Arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami obszaru grafiki projektowej. Nauka tworzenia układów graficznych z uwzględnieniem równowagi miedzy formą i treścią. Omówienie roli typografii w projekcie graficznym. Poszerzanie umiejętności budowania i organizacji projektu. Wytworzenie zdolności do operowania skrótem wizualnym i znakiem i symbolem. Wypracowanie umiejętności podejmowania samodzielnych decyzji projektowych oraz rozwijanie własnej koncepcji od szkicu narzędziowego przez przetworzenie cyfrowe po finalną kompozycję
Umiejętność obsługi komputera oraz skanera, znajomość zasad kompozycji
Ćwiczenia obejmują pracę ze słowem i jego syntezą do formy graficznej - znaku. Studenci rozwijają umiejętności operowania skrótem graficznym z uwzględnieniem zachowania czytelności komunikatu i nadawaniem znaczeń. Wykorzystują własny warsztat do przedstawienia wybranego słowa za pomocą: 1.ilustracji, 2.gestu, 3.projektu glifu, 4.formy przestrzennej, tworząc kompozycję zbudowaną z czterech odsłon jednego wyrazu. Odkrywają znaczenie typografii w kompozycji graficznej oraz relację między płaszczyzną przestrzenią.
Studenci realizują zadania na bazie teoretycznych podstaw przekazanych w formie prezentacji, pokazów, odnośników wizualnych oraz krótkich wykładów. Ćwiczenia realizowane są etapowo od wypracowania koncepcji i pierwszych prób manualnych po obróbkę cyfrową i dalsze komponowanie z użyciem programów graficznych. Projekty podlegają cotygodniowej, indywidualnej konsultacji pozwalającej studentowi na wyciąganie właściwych wniosków i wspierających samodzielne podejmowanie decyzji projektowych. Ostatnim etapem pracy jest zrealizowanie planszy zaliczeniowej i dostarczenie jej w formie elektronicznej.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń są:
- obecność na zajęciach
- realizacja ćwiczeń i tematów semestralnych oraz dostarczenie ich w formie elektronicznej.
- aktywny udział w konsultacjach i korektach
1. Frutiger Adrian, Człowiek i jego znaki, Wydawnictwo d2d.pl, Warszawa 2010
2. Dabner David, Szkoła projektowania graficznego, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2019
3. Mrowczyk Jacek, Warda Michał, Projektowanie Graficzne w Polsce, Karakter, Kraków 2010
4. Kimberly Elam, Geometria w projektowaniu. Studia z proporcji i kompozycji, Wydawnictwo d2d, Kraków 2019
5. Rudolf Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka, Wydawnictwo d2d, Kraków 2013
6. Johannes Itten, Sztuka barwy, Wydawnictw d2d, Kraków 2015
7. Jose Scaglione, Laura Meseguer, Jak Projektować Kroje Pisma, Od Szikicu do Ekranu, Wydawnictwo d2d, Kraków 2013
8. Ulysses Voelker, Porządek w Projektowaniu, Siatki w Projektowaniu Graficznym, Teoria i Praktyka, Wydanictwo d2d, Kraków 2020
1. Bruno Munari, Dizajn i sztuka, Wydawnictwo d2d, Kraków 2010
2. Hans Rudolf Bosshard, Reguła i intuicja. O rozwadze i spontaniczności projektowania, Wydawnictwo d2d, Kraków 2017
www.grafmag.pl
www.zebza.pl
Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 07-05-2023 19:49)