SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy obsługi programów graficznych |
Kod przedmiotu | 03.5-WA-GrafP-1-PodObs-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Grafika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie przez studenta w stopniu podstawowym oprogramowania z zakresu tworzenia i edycji grafiki rastrowej i wektorowej w obszarze 2d. Zapoznanie studenta z interfejsami programów pakietu Adobe Creative Suite CC (Adobe Illustrator, Adobe Photoshop) w stopniu umożliwiającym twórcze korzystanie z wbudowanych narzędzi. Przygotowanie studenta do realizacji autorskich projektów w cyfrowym warsztacie graficznym, pracy z artystyczną grafiką cyfrową oraz projektową.
Znajomość zasad kompozycji oraz obsługi komputera.
Podczas realizacji ćwiczeń student zdobywa wiedzę w obszarze podstawowych pojęć oraz narzędzi takich jak: praca w programie do obróbki plików rastrowych - Adobe Photoshop, skanowanie, retusz, korekcja barwna, praca na warstwach: szparowanie, wymiana tła, cyfrowy montaż obrazu, tworzenie wizualizacji (mockapów), podstawy obsługi programu Adobe Illustrator praca z krzywymi Beziere’a, przekształcanie obiektów wektorowych, konstruowanie znaków graficznych, tworzenie planszy prezentacyjnej wraz z opisem i wizualizacją.
Ćwiczenia realizowane są etapami od szkicu aż po wersję cyfrową w oparciu o konsultacje i korekty. Studenci zapoznają się z metodami pracy i narzędzaimi poprzez prezentacje, pokazy, krótkie wykłady oraz odnośniki wzualne. Szikce i projekty podlegaja cotygodniowej konsultacji. Ostatni etap stanowi fizyczna realizacja tematu w postaci wydruku (planszy) oraz dostarczenie plików w wersji elektronicznej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń są:
- obecność na zajęciach
- realizacja ćwiczeń i tematów semestralnych oraz dostarczenie ich w formie elektronicznej.
- aktywny udział w konsultacjach i korektach
1.Elena Gonzáles-Miranda, Projektowanie ikon i piktogramów, wydawnictwo d2d, 2016
2. Gołąb Andrzej, Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
3. Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III, Wydawnictwo Helion, 2015
4. Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK
5. Adobe Illustrator CC/CC PL, Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Helion 2015
www.kursownik.pl
www.eduweb.pl
www.strefakursów.pl
www.grafmag.pl
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 28-04-2023 10:06)