SylabUZ

Generate PDF for this page

Język obcy - angielski - course description

General information
Course name Język obcy - angielski
Course ID 09.1-WA-GrafP-1-LEKTa-S23
Faculty Faculty of Arts
Field of study Graphic Arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Simpson
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Scope

  1. Laboratorium - work presentation - prezentacja swoich ulubionych prac w języku angielskim. Dyskusja w grupie, pytania, uwagi.
  2. Graffitti - sztuka czy łamanie prawa? Praca z tekstem pochodzącym z czasopisma the Guardian. Definicja Graffitti i dyskusje w grupach na temat, czy Graffitti jest postrzegane jako sztuka.
  3. Advantages and disadvanteages of online teaching.
  4. Fake Genuines, podrabianie dzieł sztuki.Dyskusja.
  5. Testy Gramatyczne. 5 expressions in natural English.
  6. Plagiat w literaturze, sztuce.Dyskusja.
  7. Semi Analysis - Analiza przedstawionych na zajęciach słynnych dzieł sztuki - reprodukcji według kryteriów: Subject, Elements, Media, Intent. Studenci wybierają jeden przykład dzieła sztuki i w grupach dokonują jego opisu według wytycznych SEMI Analysis - dyskusja na forum.
  8. Kolory w życiu, reklamie, sztuce. Dyskusja na temat, jak kolory wpływają na naszą psychikę i w jaki sposób są wykorzystywane w sztuce i reklamie.
  9. Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
  10. Installation.Just any old bed? Discussions based on listening material. Tracy Emin's bed.
  11. Students prepare their own ideas of installations based on their personalities. Self-portrait installations and talk about them in class.
  12. Learning foreign languages at school.discussions.
  13. Multitasking.Discussion on whether multitasking saves our time or causes more difficulties.
  14. Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie  CV.
  15. Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
  16. Wady i zalety Internetu0dyskusja w grupach i parach.
  17. Tlumaczenia profesjonalne. Jakie kryteria musza zostac spelnione aby dokonac profesjonalnego tlumaczenia.
  18. Why do we learn foreign languages? Dyskusja w parach i grupach. Motywacje do uczenia sie jezykow obcych.
  19. Fashion - dangers of fashion in the past and nowadayds - dyskusje na temat mody, jej trendów i zagrożeń dla zdrowia. Dyskusja.
  20. Will the Real Mona Lisa please stand up. Genuine or False. Czytanie artykułu i dyskusja na temat podrabiania dzieł sztuki, ich wiarygodności, wartości, itp.
  21. Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący ich kierunku. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - reading, listenig, writing.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami K_U17.

Recommended reading

  1. Norris,,R.2014, Ready for Advanced, Macmillan Publishers Limited,London.
  2. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  3. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  4. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  5. Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCEHeinle. 2009.
  6. Norris.Roy, Ready For First.Macmillan.
  7. Latham-Koenig,Ch.,English File Intermediate, Oxford University Press.
  8. Latham-Koening,Ch.New English File advanced,Oxford University Press 2010.

Further reading

1.Materialy zaczerpniete z profesjonalnych stron internetowych..

2.Materialy przygotowywane przez studentow do wspolnej dyskusji.

Notes

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.

Glownym kryterium otrzymania oceny pozytywnej jest przygotowanie prezentacji oraz zaliczenie testow i wszelkich nieobecnosci-zaleglego materialu.


Modified by mgr Joanna Simpson (last modification: 03-05-2023 18:43)