SylabUZ

Generate PDF for this page

Techniki przetwarzania obrazu i multimedia - course description

General information
Course name Techniki przetwarzania obrazu i multimedia
Course ID 03.0-WA-GrafP-Techprzeobrmul-S23
Faculty Faculty of Arts
Field of study Graphic Arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Dziuba
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

  • tworzenie wizualnej wypowiedzi w formie obrazu cyfrowego/grafika artystyczna) - obrazu o różnym zastosowaniu, funkcji, formie,
  • twórcze eksperymentowanie z obrazem i warsztatem cyfrowym,
  • rozwijanie umiejętności w posługiwaniu się cyfrowymi technikami wizualizacji 2D z wykorzystaniem specyfiki programów bitmapowych i/ lub wektorowych - Photoshop, Illustrator oraz ich świadome wykorzystanie w graficznych realizacjach multimedialnych,
  • konstruowanie idei artystycznej,
  • rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej,
  • budowanie świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności

 

 

Prerequisites

Zaliczenie przedmiotu:Podstawy obsługi programów graficznych - podstawowa znajomość programów graficznych do edycji i obróbki obrazu cyfrowego: programy rastrowe i wektorowe 2D (Photoshop i/ub Illustrator

Scope

Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy (2- 3 tematy zadane przez prowadzącego lub

zaproponowane przez studenta po akceptacji wykładowcy).

Zakres tematyczny uwzględnia:

  • warsztat cyfrowy jako inspiracja,
  • twórcze eksperymentowanie z obrazem/przetworzenie obrazu,
  • skanowanie, fotografowanie, przygotowywanie autorskich matryc jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej,
  • łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku itd. (cyfrowy kolaż) oraz łączenie druku cyfrowego z tradycyjnymi technikami graficznymi,
  • doskonalenie cyfrowego warsztatu graficznego,
  • poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech cyfrowego warsztatu graficznego.

 

Teaching methods

Ćwiczenia praktyczne, realizacja projektu oraz tematyczne prezentacje.

Student realizuje, na bieżąco omawia z prowadzącym i zalicza:

  • konkretne ćwiczenia praktyczne,
  • 1- 2 tematy zadane przez prowadzącego lub indywidualnie zaproponowane przez studenta, gdzie każdy z nich powinien być zrealizowany w formie spójnego cyklu prac.

Grafiki w zależności od założeń projektu realizowane są w formie  : wydruku, projekcji, instalacji, obiektu graficznego lub innych realizacji łączonych, które mogą uwzględniają aspekt cyfrowy na różnych etapach realizacji.

Weryfikacją poszczególnych etapów i stopnia zaawansowania projektów grafik są obowiązkowe przeglądy robocze w trakcie trwania semestru.

Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, wystawach, konkursach i projektach graficznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie finalnej realizacji obowiązujących w danym semestrze:

  • ćwiczeń oraz
  • realizacji zadań/ tematów semestralnych wraz z opisem ideowym(plik tekstowy)  w wyznaczonym terminie i dostarczenie ich również w wersji elektronicznej do wglądu i obowiązkowej archiwizacji (dysk google).

Na finalną ocenę składają się:

  • obecność i aktywność na zajęciach oraz na obowiązkowych przeglądach roboczych w trakcie semestru,
  • osiągnięte wyniki: oryginalność założeń i rozwiązań artystycznych i formalnych,
  • twórcze podejście do realizowanych tematów, samodzielność podejmowania decyzji,
  • opanowanie warsztatu i technik realizacyjnych

Skala ocen: 2 do 5

Recommended reading

I. Aktualnie dostępne webinaria, kursy i szkolenia on- line, e-booki, toturiale dotyczące nauki podstaw cyfrowego warsztatu graficznego i jego zaawansowanych form oraz

zagadnień i problematyki grafiki artystycznej podawanej na bieżąco przez prowadzącego.

II. Podręczniki do nauki programów graficznych min:

Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik, edycja 2020, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion

Adobe Illustrator PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020

Adobe Photoshop CC/CC, Oficjalny podręcznik,(e-book) Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016

Further reading

Katalogi z konkursów i wystaw min:

VI Międzynarodowe Triennale Grafiki Cyfrowej Gdynia 2019, Stowarzyszenie Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART i Centrum Designu, Gdynia 2019 oraz

Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej, Gdynia– 2014, 2016, 2018

Wielość w jedności. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i działania intermedialne w grafice polskiej, Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy,

2018

8, 9, 10 , 11 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice - 2015, 2018, 2021 Katowice

8, 9, 10, 12 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznań, 2015, 2017, 2019, 2021

6. Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2015, 2018, 2021

Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018

Kolor w Grafice Toruń 2012, 2015, 2018, 2021 Galeria Sztuki Wozownia w Toruniu

ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach

Strony www. min.:

http://www.triennial.cracow.pl

http://tgp.asp.katowice.pl, Triennale Grafiki Polskiej - Katowice 2021

Notes


Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 10-05-2023 00:26)