SylabUZ
Course name | Animacja |
Course ID | 03.4-WA-SWD-1-ANIM-S23 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest realizacja autorskiej formy filmowej dowolną techniką, dzieła minimum minutowego, udźwiękowionego na podstawie własnego scenariusza i pokonanie wszystkich etapów tworzenia filmu.
1. Jeżeli student ukończył studia I stopnia w ISW oraz uczestniczył w zajęciach przedmiotu: Animowane formy filmowe ( semestr III i IV ) dla kierunku Sztuki Wizualne lub Animacja obrazu graficznego ( semestr III i IV ) dla kierunku Grafika to wprowadzam zaawansowane metody realizacyjne. Punktem wyjścia jest szybkie przypomnienie a następnie rozszerzenie wiedzy o strukturze dzieła filmowego, narracji filmowej, narzędziach do animacji, kompozycji, motion design-u, efektów specjalnych. Tu założeniem jest przekazanie unikalnej wiedzy pozwalającej nawiązać współpracę z wybranymi polskimi studiami postprodukcyjnymi, animacji w tym zagranicznymi. Koncentrować się będziemy na zagadnieniach zastosowania animacji, motion designu w efektach wizualnych w filmach live-action, technikach czyszczenia, clean-up, trackingu, rotoskopii, pracy na materiałach logarytmicznych w wysokiej rozdzielczości. Realizacja filmowa końcowosemestralna będzie wykorzystywać zróżnicowane techniki i stylistykę.
2. Jeżeli student styka się po raz pierwszy z animacją, to celem jest realizacja prostej autorskiej formy filmowe dowolną techniką, dzieła minimum minutowego, udźwiękowionego na podstawie własnego scenariusza.. Prostego lecz mającego klarowną, logiczną narrację - kolejne ujęcia kontynuują myśl i zmierzają do puenty. Stosujemy w nim wprowadzenie, rozwinięcie, zakończenie, wszystko spinamy klamrą napisów początkowych i końcowych. Poznajemy zasady animacji, Ożywiamy plamy, kreski, obiekty, materiały sypkie, ciecze, papier, fotografie, światło. Eksperymentujemy. Zaznajamiamy się z rolą efektu dźwiękowego, muzyki w budowaniu wypowiedzi filmowej.
----------------------
Śledzimy jak promowane są filmy krótkometrażowe, jakie wydarzenia kulturalne temu służą i jakie Instytucje wspierają twórców. Student pozna różne aspekty dotyczące prawa autorskiego, mi.in.: w jakim zakresie jest chroniony, czym się różnią prawa autorskie niezbywalne od majątkowych, czym jest licencja na korzystanie z dzieła, etc..
Determinacja by uczestniczyć w zajęciach. Mile widziane ukończenie zajęć: Animowane formy filmowe lub Animacja obrazu graficznego.
W wypadku rozpoczynania przygody z animacją czy kontynuowania edukacji w zakresie animacji, realizujemy zwyczajowo film autorski. Wykorzystujemy zróżnicowaną stylistykę, złożoną inscenizację, Rozpoczynamy lub kontynuujemy badanie natury poprzez obserwację. Ożywiamy wybrane elementy. Eksperymentujemy. Uczymy się podstaw lub zaawansowanych procesów postprodukcyjnych, nowoczesnych technik realizatorskich. Rozszerzamy wiedzę o języku filmowym (reżyserii, sztuki operatorskiej oraz montażu). Zapoznajemy się z prawem autorskim i metodami promowania własnej twórczości, szczególnie filmowej. Poznajemy zasady higieny w pracy z komputerem, jak organizować miejsce pracy.
Zbiór zadań praktycznych, praca własna, Realizacja filmu autorskiego, dzieła minimum minutowego, udźwiękowionego, na podstawie własnego scenariusza.. Konsultacje, analiza, pogadanka, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie dwuetapowe. Pierwszy to dostarczenie wszystkich ćwiczeń praktycznych. Po akceptacji ćwiczeń, następuje drugi etap, przedstawienie filmu końcowosemestralnego na podstawie własnego scenariusza. Uczestnictwo w zajęciach.
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 11-05-2023 09:53)