SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Działania performatywne i multimedialne |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-SWD-1-DPiMUT-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest nauczenie studenta budowania języka własnej wypowiedzi artystycznej, w oparciu o wiedzę współczesną i historyczną na temat działań artystycznych z użyciem mediów technicznej reprodukcji.
Wiedza z zakresu teorii działań performatywnych z użyciem mediów cyfrowej reprodukcji uzyskana w trakcie wykładów z mgr Wojciechem Kozłowskim.
Ocena pozytywna w semestrze drugim w Pracowani Działań Performatywnych i Multimedialnych.
Ćwiczenia prowadzone dwustopniowo:
- jako kontynuacja kursu dla kierunku Sztuki Wizualne, studia I stopnia,
- kurs otwierający dla nowych adeptów kierunku Sztuki Wizualne, studia II stopnia.
Działania performatywne - ćwiczenia z wykorzystaniem medium wideo do utrwalania działań performatywnych oraz do tworzenia za jego pomocą autorskich wypowiedzi. Performans klasyczny, teatr awangardowy, działania performatywne, choreograficzne, warsztatowe we współczesnej praktyce artystycznej. Ciało polityczne, intymność dzieła sztuki.
Bazą teoretyczną ćwiczeń jest zakres z wykładów prowadzonych przez mgr Wojciecha Kozłowskiego: "Historia kina awangardowego; historia mediów reprodukowania technicznego; wideo jako przełom w sztukach wizualnych; rola Internetu we współczesnej sztuce; kamera wideo, aparat fotograficzny, telefon komórkowy jako narzędzia artysty; montaż w filmie; dźwięk jako nośnik sensu, przydatne programy komputerowe w praktyce własnej."
Praktyczne wykorzystanie mediów cyfrowej reprodukcji, ich obróbka, montaż, animacja na podstawie ćwiczeń prowadzonych na studiach I i II stopnia.
Ćwiczenia na bazie zadanych tematów, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Budowanie świadomości tworzenia dzieła sztuki.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Przygotowanie projektów na zadane tematy, wykonanie prac na ich podstawie oraz ich prezentacja. Uczestnictwo w przygotowaniu ekspozycji prac na wystawie końcoworocznej.
literatura dobrana do indywidualnych projektów osób studiujących
Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Kozłowski (ostatnia modyfikacja: 28-04-2023 14:16)