SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologia informacyjna II |
Kod przedmiotu | 06.9-WZS-EnP-TiII |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Energetyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem jest opanowanie wiedzy i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnych w praktyce, w tym:
– praktyczne opanowanie formatowania złożonych dokumentów,
– praktyczne wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do obliczeń i prezentacji wyników,
– umiejętne posługiwanie się zasobami Internetu,
– budową baz danych,
– wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
– opracowywaniem grafiki wektorowej z wykorzystaniem programu CorelDRAW.
Umiejętności w zakresie podstaw obsługi komputera i systemu operacyjnego na poziomie ECDL Core.
L1. Budowa i system operacyjny komputera. Zaawansowane operacje dyskowe: dysk i partycje dyskowe. System praw dostępu dla NTFS.
L2. Zasady redagowania dokumentu. Dobór formatowania czcionki, akapitu, podział dokumentu na sekcje.
L3. Automatyzacja dokumentu: spis treści, indeks, nagłówki i stopki, tworzenie odwołań dynamicznych.
L4. Zaawansowane mechanizmy korespondencji seryjnej – wariantowanie spersonalizowanej korespondencji. Zaawansowane funkcje filtrowania i selekcji adresatów.
L5. Grafika i formatowanie rysunków. Ramki. Sprawdzanie pisowni i gramatyki. Korzystanie z tezaurusa. Wyszukiwanie i zamiana tekstu. Budowa makrodefinicji.
L6. Korespondencja seryjna. Formuły warunkowe tekstu i wyboru rekordów.
L7. Kolokwium I
L8. Zaawansowane wyszukiwanie i selekcja danych. Budowa filtrów wielokryterialnych. Formuły tablicowe wyszukiwania danych. Tworzenie tabel z jedną i dwoma zmiennymi. Tworzenie i modyfikacja tabel przestawnych. Wykresy przestawne. Funkcje dodatkowe tabel przestawnych. Zastosowanie funkcji adresowania komórek.
L9. Wyznaczanie parametrów regresji liniowej (linia trendu oraz REGLINP). Zastosowanie regresji do wyznaczania cech charakterystycznych. Funkcje statystyczne. Rozwiązywanie równań liniowych.
L10. Kolokwium II
L11. Bazy danych z wykorzystaniem MS Access. Tworzenie i modyfikacja tabel. Właściwości pól. Zastosowanie kreatora tabel. Zakładanie i modyfikacja relacji. Tworzenie i modyfikacja formularzy. Właściwości formantów. Zastosowanie kreatora formularzy.
L12. Tworzenie i modyfikacja kwerend. Zastosowanie kreatora kwerend. Filtrowanie, selekcja i sortowanie danych. Tworzenie raportów.
L13. Kolokwium III
L14. Wprowadzenie do programu MS Power Point. Zasady przygotowywania prezentacji. Tworzenie szablonu prezentacji.
L15. Komunikacja w sieci. Udostępnianie zasobów. Wyszukiwanie komputerów w sieci. Podstawy protokołu sieciowego TCP/IP – adres IP, maska, brama, serwisy DNS. Automatyzacja pracy. Ocena przygotowanych prezentacji
Ćwiczenia praktyczne – laboratoryjne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
• kolokwia w trakcie semestru,
• ocena pracy kontrolnej,
• ocena sprawdzianów „wejściowych”,
• ocena przygotowanej prezentacji multimedialnej;
Średnia z uzyskanych ocen w trakcie semestru.
Zmodyfikowane przez dr inż. Radosław Kasperek (ostatnia modyfikacja: 24-04-2023 09:56)