SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Laboratorium rozszerzonej rzeczywistości |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-SWP-1-LabRoz-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie podstaw korzystania z technologii VR, XR i AI oraz zrozumienie ich aktualnych możliwości i ograniczeń. Refleksja nad rozwojem nowych technologii i mediów cyfrowych, szczególnie w kontekście ich wykorzystania w procesach twórczych.
Podstawowe umiejętności z zakresu grafiki komputerowej.
Rozszerzona i mieszana rzeczywistość (XR, AR i MR)
Wirtualna rzeczywistość (VR)
Sztuczna inteligencja (AI)
Sprzęt i oprogramowanie stosowane w interaktywnych aplikacjach XR/VR/AR
Zjawisko immersji i jego wykorzystanie w pracy twórczej
Obraz nowych technologii w kulturze
Gry wideo jako forma sztuki interaktywnej
Proces projektowania i tworzenia gier wideo
Narzędzia AI i ich zastosowanie w sztuce
Wykład
Ćwiczenia laboratoryjne
Konwersatorium
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach
Realizacja ćwiczeń laboratoryjnych
Przygotowanie i/lub przeprowadzenie dyskusji
Jaron Lanier, Dawn of the new Everything. A journey through virtual reality, 2017
Samuel Greengard, Virtual Reality, 2019
Aleksandra K. Przegalińska, Istoty wirtualne. Jak fenomenologia zmieniała sztuczną inteligencję, 2016
Michał Kłosiński, Hermeneutyka gier wideo. Interpretacja, immersja, utopia, 2018
Piotr Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki, 2016
Justyna Janik, Gra jako obiekt oporny. Performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej, 2022
https://ars.electronica.art/
https://horyzontyzdarzenwirtualnych.com/
https://www.wirtualium.edu.pl/
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2023 19:11)