SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rejestracja i edycja obrazu ruchomego |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-SWP-RejEdy-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczne zastosowanie metod narracji w obszarze wideo. Samodzielne tworzenie krótkich form filmowych (rejestracja, edycja, montaż). Wyrobienie postaw twórczych i umiejętności budowania wypowiedzi poprzez autorską kreację w postaci ruchomego obrazu.
Znajomość obsługi programu (Adobe Premiere) do obróbki video, zasad kompresji, edytowania. Rozpoznawanie formatu obrazu. Obsługa sprzętu do rejestracji ruchomych obrazów.
Praca z kamerą. Edycja i montaż materiałów własnych, postprodukacja.
Kamera statyczna, kamera w ruchu, poszukiwanie niestandardowych ujęć.
Realizacja projektów własnych.
Podstawy tworzenia efektów specjalnych w pracach video (After Effects).
Ćwiczenia warsztatowe w pracowni komputerowej w oparciu o zapowiedziane tematy, praca w terenie, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Pogadanki, pokazy, praca indywidualna, praca w grupach, metoda projektu, wymiana doświadczeń.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność i obecność na zajęciach, twórcze podejście do realizacji, zaangażowanie w realizację projektu własnego.
60% zaangażowanie studenta w wykonywanie ćwiczeń, aktywność oraz w realizację pracy semestralnej, przeglądy robocze.
40% zadanie semestralne – oryginalność i realizacja, przeglądy robocze.
1. Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa 2006
2. Joseph V. Masceli, 5 tajników warsztatu filmowego, Warszawa 2007
3. Andy Beach, Kompresja dźwięku i obrazu wideo, 2009
4. Maxim Jago, Adobe Premiere pro CC – oficjalny podręcznik
5. Antologia Europejskie Manifesty Kina, Warszawa 2002
6. Piotr Marecki, Kino niezależne w Polsce 1989-2009. Historia mówiona, Warszawa 2009
7. Historie filmu awangardowego. Od dadaizmu do postmodernizmu, pod redakcją Łukasza Rondudy i Gabrieli Sitek
1. Andrzej Pitrus, Przebłyski piękna. Spotkania z Jonasem Mekasem, Wrocław 2022
2. Adrianna Woroch, To tylko sztuczka. O samoświadomości kina i technikach deziluzyjnych we współczesnych filmach, Kraków 2022
3. Vittorio Storaro, Pisać światłem. Tom 4. Muzy, 2021
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-05-2023 11:00)