SylabUZ
Course name | Podstawy technik przetwarzania obrazu i multimediów |
Course ID | 03.4-WA-SWP-Potechprzeobimul-S23 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Celem kształcenia jest rozwijanie umiejętności w posługiwaniu się cyfrowymi technikami wizualizacji 2D z wykorzystaniem specyfiki programów bitmapowych i/ lub wektorowych - Photoshop, Illustrator.
Pobudzanie i rozwijanie kreatywności oraz umiejętności studenta do wyrażania idei artystycznych przy właściwym doborze środków graficznych w zakresie grafiki artystycznej.
Twórcze i świadome posługiwanie się warsztatem cyfrowym.
Zaliczenie przedmiotu Podstawy obsługi programów graficznych - podstawowa znajomość programów graficznych do edycji i obróbki obrazu cyfrowego: programy rastrowe i wektorowe 2D (Photoshop i/lub Illustrator).
Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy( 2- 3 tematy zadane przez prowadzącego).
Zakres tematyczny uwzględnia:
Ćwiczenia, tematyczne prezentacje.
Student realizuje konkretne zadania i na bieżąco omawia je z prowadzącym.
Weryfikacją poszczególnych etapów i stopnia zaawansowania realizacji są obowiązkowe przeglądy robocze w trakcie trwania semestru.
Ostatecznym etapem jest realizacja indywidualnej idei projektu wg zadanych tematów w formie:
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, wystawach, konkursach i projektach graficznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie finalnej realizacji obowiązujących w danym semestrze 2-3 tematów jako spójnego cyklu prac uwzględniających cyfrowe metody realizacyjne: wydruk, projekcja, instalacja, obiekt graficzny i inne realizacje łączone uwzględniające aspekt cyfrowy.
Realizacja zadań semestralnych w wyznaczonym terminie i dostarczenie ich również w wersji elektronicznej do wglądu i obowiązkowej archiwizacji (dysk google).
Na finalną ocenę składają się:
Skala ocen: 2 do 5
I. Aktualnie dostępne webinaria, kursy i szkolenia on- line, e-booki, toturiale dotyczące nauki podstaw cyfrowego warsztatu graficznego i jego zaawansowanych form oraz zagadnień i problematyki grafiki artystycznej podawanej na bieżąco przez prowadzącego.
II. Podręczniki do nauki programów graficznych min:
Katalogi z konkursów i wystaw min:
Strony www. min.:
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 09-05-2023 11:04)