SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-MalarP-3-LEKTa-S23
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie jezyka na poziomie B2 wedlug skali Europejskiego systemu opisu ksztalcenia jezykowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb dalszego ksztalcenia oraz wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

Testy poziomowe B1/B2 obejmujące umiejetnosci czytania, słuchania mowienia i pisania w języku obcym.

Breaking the silence - sluchanie tekstu i opisywanie zdjec - praca w parach, 

Instalacje jako rodzaj sztuki - dyskusja w parach oraz grupach,

Lost in translation - Czytanie tekstu dotyczącego profesjonalnych tlumaczeń i trudności z nimi związanych-dyskusja w parach i grupach. Rodzaje tłumaczy i trudnosci  związane z tłumaczeniami tekstów.

Poznanie przymiotnikiow wykorzystywanych do opisu prac z zakresu literatury i sztuki -czytanie tekstu i dyskusja, cwiczenia w parach

Znaczenie kolorow w życiu - wykorzystanie kolorow w reklamie, sztuce, ubiorze itp.-dyskusja na temat jak kolor wplywa na nasze samopoczucie, podejmowanie decyzji, itp Dyskusja w grupach dotycząca wyboru odpowiedniego koloru w reklamie/ w jakim stopniu kolor przyciąga uwagę klienta na produkt/ uslugę/itp.

Udzielanie wskazówek dotyczących życia w Anglii (kupowanie biletów. zakładanie konta w banku, rezerwowanie miejsca w hotelu, rejestracja w centrum medycznym, reklamacje w punktach handlowych itp.).

Studenci projektują własną reklamę.

Freelancing - wady i zalety pracy artysty jako freelancer-dyskusja w parach .

Przygotowanie do pisemnego testu na poziomie B2/ pisanie próbnych testów gramatycznych na poziomie B1/B2.

Prezentacje indywidualne na dowolnie wybrany temat.w programie  Powerpoint.

Metody kształcenia

Metodyka komunikacyjna nauczania języka angielskiego, korzystanie z literatury w języku obcym Czytanie i interpretacja tekstów w języku angielskim, praca w grupach i parach

Tets gramatyczny. Powtórzenie głównych zagdnieńgramatycznych w języku angielskim.

Korzystanie ze zrodeł internetowych i tlumaczenie tekstów.

Multitasking-dyskusja na podstawie tekstu z New English File- Advanced.

Wady i zalety internetu.Dyskusje w grupach.

Reklama-jakie elementy składają się na efektywną reklamę?

Zapoznanie studenta z teoretycznymi i praktycznymi zasadami gramatyki na poziomie B1/B2. Ukladanie i prowadzenie dialogów w parach w języku obcym. Dyskusje w grupach na podane przez prowadzącego tematy.

Przygotowanie i przedstawienie prezentacji indywidualnej w programie Powerpoint.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Student powinien spelniac wszystkie kryteria zaliczenia przedmiotu przedstawione wstepnie przez osobe prowadzaca zajecia.

Przy ocenie  studenta brana jest pod uwage:

-aktywność na zajeciach- zaangażowanie studenta podczas dyskusji na wybrany temat.

- pozytywne zaliczenie testu gramatyczno/ leksykalnego na poziomie B1+

- regularne uczęszczanie na zajecia

- przygotownie i przedstawienie prezentacji na dowolnie wybrany temat w programie Powerpoint lub Prezie.

 

 

Literatura podstawowa

  1. Norris, R,.2014 Ready for Advanced,Macmillan Publishers Limited,London.
  2. Norris, R,.2014 Ready for Advanced,Macmillan Publishers Limited,London.
  3. Oxenden, C. and Latham-Koenig, C.2008, New English File- intermediate, Oxford Universiy Press,Oxford.
  4. Davis, P. And Falla T.2008, FCE Result, Oniversity Press, Oxford.
  5. Hughes, D. And Lawlor, P. 2007, Esol Exemplars, DfES Publications, Nottingham.
  6. O’connel Sue 1993, Focus on Advanced English,C.A.E.,Longman
  7. English File Advanced Student’s Book, Oxenden,C. 2009, New University Press, Oxford
  8. Norris,R. Ready For First, Macmillan
  9. Latham-Koenig,M. New English File advnced,Oxford University Press2019.
  10. Vince, M.First Certificate lagguage practice, Macmillan Publishers Limited 2013.

Literatura uzupełniająca

  1. Sion, C.2001, Creating Conversation in Class, First Person Publishing/English Teaching Professional, London.
  2. Cotton, D. And Falvey, D., 2000, Market Leader - Intermediate Business
  3. Wybrane artykuly ze zrodel internetowych.

Uwagi

Dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo

Egzamin pisemny i ustny na poziomie B2.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 03-05-2023 18:14)