Ugruntowanie zrozumienia związków łączących formę i treść utworu plastycznego.
Rozwinięcie umiejętności doboru plastycznych środków wyrazu do podejmowanego zadania lub tematu.
Przygotowanie studenta do samodzielnej analizy zadań studyjnych do pozyskiwania niezbędnych informacji oraz do samodzielnego opracowywania koncepcji wykonawczej dzieła.
Wykonanie realizacji dyplomowej.
Prerequisites
Nie ma wymagań wstępnych.
Scope
Tworzenie kompozycji na temat zgodny z wypracowanymi założeniami pracy dyplomowej.
Poszukiwanie oryginalnej techniki malarskiej adekwatnej do zainteresowań studenta i zastosowanie jej w praktyce.
Teaching methods
Samodzielna praca nad dyplomowym cyklem malarskim. Konsultacje podczas bieżących zajęć w miarę potrzeby studenta. Omawianie ukończonych prac indywidualnie i w trakcie dyskusji w szerszym gronie. Przeglądy prac o charakterze roboczym, w trakcie semestru. Przegląd podsumowujący na zakończenie semestru.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Zrealizowanie założeń wstępnych przyjętych dla malarskiej realizacji dyplomowej.
Wykonanie cyklu prac malarskich tworzącego spójną strukturalnie i znaczeniowo całość.
Recommended reading
Patrick de Rynck, Jak Czytać Malarstwo, Wydawnictwo Universitas, 2005
XX + XXI wiek. Galeria Sztuki Polskiej, Wydawnictwo, Muzeum Narodowe, 2021
David Hockney, Martin Gayford, Historia obrazów, Wydawnictwo Dom Wydawniczy Rebis, 2016
Techniki wielkich mistrzów malarstwa, David Anfam, Mary Beal, Edwin Bowes
Maria Poprzęcka, Galeria Sztuka patrzenia, Wydawnictwo Stentor, 2003
Maria Poprzęcka, Inne obrazy. Oko, widzenie, sztuka. Od Albertiego do Duchampa, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, 2009
Anda Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945-2005, Wydawnictwo Stentor, 2007
O złej sztuce, Maria Poprzęcka, Wydawnictwo Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1998
oraz literatura związana z opracowywanym przez studenta tematem.
oraz katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.
Notes
Gwarancją osiągnięcia porównywalnych efektów kształcenia u różnych studentów jest indywidualne podejście pedagoga do każdego ucznia. Tylko podejście uwzględniające aktualne możliwości i ograniczenia studenta umożliwia jego szybki rozwój. Wymaga to elastycznego podejścia do rytmu pracy nad zadaniami i do ich kolejności. Z drugiej strony aby wykorzystać potencjał najzdolniejszych istnieje często konieczność pomijania niektórych elementów programu kształcenia, aby umożliwić studentom samodzielny rozwój.
Dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo
Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 06-05-2023 12:28)