SylabUZ

Generate PDF for this page

Pracownia dyplomująca - course description

General information
Course name Pracownia dyplomująca
Course ID 03.0-WA-MalarP-2-DYPL-S23
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 12
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 120 8 - - Credit

Aim of the course

  • Ugruntowanie zrozumienia związków łączących formę i treść utworu plastycznego.
  • Rozwinięcie umiejętności doboru plastycznych środków wyrazu do podejmowanego zadania lub tematu.
  • Przygotowanie studenta do samodzielnej analizy zadań studyjnych do pozyskiwania niezbędnych informacji oraz do samodzielnego opracowywania koncepcji wykonawczej dzieła.
  • Wykonanie realizacji dyplomowej.

Prerequisites

  • Zaliczenie poprzedniego semestru

Scope

  • Tworzenie kompozycji na temat zgodny z wypracowanymi założeniami pracy dyplomowej.
  • Poszukiwanie oryginalnej techniki malarskiej adekwatnej do zainteresowań studenta i zastosowanie jej w praktyce.

Teaching methods

  • Samodzielna praca nad dyplomowym cyklem malarskim.
  • Konsultacje podczas bieżących zajęć w miarę potrzeby studenta.
  • Omawianie ukończonych prac indywidualnie i w trakcie dyskusji w szerszym gronie.
  • Przeglądy prac o charakterze roboczym, w trakcie semestru
  • Przegląd podsumowujący na zakończenie semestru.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

  • Zrealizowanie założeń wstępnych przyjętych dla malarskiej realizacji dyplomowej.
  • Wykonanie cyklu prac malarskich tworzącego spójną strukturalnie i znaczeniowo całość.

Recommended reading

  • Wassilij Kandinsky, O duchowości w sztuce, Wydawnictwo: Państwowa Galeria Sztukisztuka 1996
  • Maria Poprzęcka, Inne obrazy. Oko, widzenie, sztuka. Od Albertiego do Duchampa, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, 2009
  • Anda Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945-2005, Wydawnictwo Stentor, 2007
  • XX + XXI wiek. Galeria Sztuki Polskiej, wydawnictwo, Muzeum Narodowe, 2021
  • David Hockney, Martin Gayford, Historia obrazów, Wydawnictwo Dom Wydawniczy Rebis, 2016

oraz literatura związana z opracowywanym przez studenta tematem.

Further reading

  • https://niezlasztuka.net/o-sztuce/niezlasztuka-najlepsze-blogi-o-sztuce-i-nie-tylko/
  • https://sztukipiekne.pl/
  • https://czasopismosztuka.pl/
  • www.obieg-ujazdowski.pl
  • www.magazynszum.pl

oraz katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.

 

Notes

  • Gwarancją osiągnięcia porównywalnych efektów kształcenia u różnych studentów jest indywidualne podejście pedagoga do każdego ucznia. Tylko podejście uwzględniające aktualne możliwości i ograniczenia studenta umożliwia jego szybki rozwój. Wymaga to elastycznego podejścia do rytmu pracy nad zadaniami i do ich kolejności. Z drugiej strony aby wykorzystać potencjał najzdolniejszych istnieje często konieczność pomijania niektórych elementów programu kształcenia, aby umożliwić studentom samodzielny rozwój.
  • Dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo


Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 06-05-2023 13:43)