SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komiks i rysunek koncepcyjny |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-MalarP-1-KiR-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot zapoznaje studentów z technikami pracy stosowanymi w zawodzie ilustratora i rysownika komiksów. Jednym z podstawowych celów jest nabranie pewności zawodowej w kontekście dużego zapotrzebowania na usługi świadczone przez profesjonalnych malarzy i rysowników na rynku pracy. Studenci uczą się teoretycznie i praktycznie metod pracy w określonych dziedzinach twórczych opartych na współpracy ze scenarzystą, pomysłodawcą lub z działaniami zespołów kreatywnych.
Pierwszy semestr przedmiotu to głównie podstawy rysunku z wyobraźni rozwijające świadomość widzenia. Studenci uczą się rysować biegle rozmaite formy i organizować je w kadrach. Stanowią one punkt wyjścia do bardziej zaawansowanych zadań i podejmowania świadomych wyzwań twórczych.
Podstawowe umiejętności plastyczne z zaakcentowaniem rysunkowych.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.
Podstawy rysunku koncepcyjnego i rysowania z wyobraźni.
Praca z różnymi formatami i kadrami w obrazowaniu komiksowym i dziedzinach pokrewnych.
Warsztat pracy rysownika koncepcyjnego.
Podstawowe techniki w zakresie tematyki przedmiotu.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.
Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas zajęć oraz domowych.
Nieregularnie, średnio co dwa lub trzy tygodnie, odbywa się wykład tematyczny, a godziny konsultacji indywidualnych ustalane są z grupą na bieżąco w 2 -4 razy w miesiącu.
Prace i ich etapy są po zrealizowaniu publikowane przez studentów na platformie dydaktycznej oraz zamkniętej grupie w portalu społecznościowym. Służy to wzajemnemu śledzeniu postępów w pracy i wspomaga dydaktykę studentów z indywidualnym tokiem nauczania.
Student jest zobowiązany do uczestniczenia w grupach dydaktycznych w internecie wskazanych przez prowadzącego i zapoznawanie się z repetytoriami w formie cyfrowej,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uczestnictwo w zajęciach grupowych oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych konsultowanych na bieżąco z prowadzącym.
Regularne uczestniczenie w konsultacjach.
Publikacja prac w grupach dydaktycznych w internecie.
Na ogólną ocenę studenta składają się także: regularna praca, aktywność, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości prac według umówionego zakresu.
Wojciech Frenzblau, Michał Gałek, Michał Uruszczak Podstawy rysunku architektonicznego i krajobrazowego, wyd Atropos
Kraków 2012
Sztuka i percepcja wzrokowa, R.Arnheim,Warszawa 1979
Strony internetowe poświęcone rysunkowi koncepcyjnemu.
Najwybitniejsze dzieła światowego komiksu i ilustracji.
Zajęcia odbywają się w godzinach nieregularnych, ustalanych na bieżąco.Są podzielone na ćwiczenia z elementami wykładu oraz konsultacje indywidualne.
Zmodyfikowane przez mgr Szymon Teluk (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 01:22)