SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Malarstwo |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-MalarP-2-MAL-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 120 | 8 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie mentalnych i manualnych umiejętności studenta. Nabywanie doświadczenia warsztatowego w malowaniu techniką olejną i akrylową. Stworzenie warunków dla zdobycia niezbędnych doświadczeń oraz dla opanowania umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym swobodne tworzenie oryginalnych utworów. Rozwinięcie twórczej postawy studenta opartej na zaangażowaniu i samorozwoju.
zaliczenie poprzednich semestrów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, w roboczych przeglądach prac oraz zrealizowanie wszystkich zadań i tematów.
Kenneth Clark „Akt – studium idealnej formy”
Charles Sterling, „Martwa natura od starożytności do XX wieku”
„Martwa natura. Historia, arcydzieła, interpretacje”
R. Arnheima, „Sztuka i percepcja wzrokowa”
Maria Rzepińska „Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego”
Tadeusz Boruta „O malowaniu duszy i ciała”
Mieczysław Porębski „Sztuka a informacja”
Cennini C. „Rzecz o malarstwie”
Leonardo da Vinci „ Traktat o malarstwie”
„Teoretycy, pisarze i artyści o sztuce”
Tadeusz Boruta „Szkoła Patrzenia”
Władysław Stróżewski „Wokół piękna”
W. Kandyński „O duchowości w sztuce”
Max Doerner „Materiały Malarskie i ich zastosowanie”
Władysław Ślesiński „Techniki malarskie, spoiwa mineralne”
Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia. Poszczególne części programu i elementy tworzące zakres tematyczny przedmiotu mogą być realizowane przez pedagogów w różnym czasie. Zdarza się również, że na kolejnych etapach kształcenia powraca się też w miarę potrzeby do zadań o charakterze podstawowym.
dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Łukasik, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-05-2023 01:14)