SylabUZ
Course name | Scenariusz |
Course ID | 03.0-WA-MalarP-SCEN-S23 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Painting |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Podstawowym celem przedmiotu jest przedstawienie i omówienie struktury scenariusza. Dzięki zadaniom praktycznym uczestnik zajęć, zapozna się ze specyfiką pracy scenarzysty, pozna jej kolejne etapy oraz nabędzie nowe umiejętności (min. obsługa programu do scenopisarstwa, konstrukcja sceny, budowanie nagłówków, formatowanie scenariusza). Poruszane zagadnienia będą odnosić się do związków scenopisarstwa z technikami wykorzystywanymi przy konstruowaniu fabuły komiksu i powieści graficznej. Zadanie cząstkowe będą prezentowane na forum grupy, co pozwoli na konstruktywną ocenę i wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
brak
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Auckland W., Reżyseria Steven Spielberg. Warsztat filmowy we współczesnym Hollywood, tłum. T. Szafrański, Warszawa 2011.
Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie struktury wizualnej w filmie, TV i mediach cyfrowych, tłum. M. Kuczbajska, Warszawa 2009.
Fresham R. G., Jak napisać scenariusz, tłum. P. Wawrzyszko, Kraków 1998.
Mercado G., Okiem filmowca. Nauka i łamanie zasad filmowej kompozycji, tłum. R. Mączyński, Warszawa 2011.
Lachma M., Komiks – paradoksy fenomenu (nie)osobnego (http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-issn-2353-1991-year-2013-volume-10-issue-4-article-2099)
Russin R. U, Downs W., Jak napisać scenariusz filmowy, tłum. E. Spirydowicz, Warszawa 2005.
Schabenbeck M., Format scenariusza filmowego, tłum. A. K. Drozdowska, Warszawa 2008.
Seger L., Doskonalenie dobrego scenariusza, tłum. K. Długosz, Warszawa 2012.
Seger L., Tworzenie niezapomnianych postaci, Warszawa 2016.
Wróblewski M., Powieść graficzna Studium gatunku w perspektywie kognitywistycznej, Łódź 2016.
Bocian R., Zabłocki M. J., Angielsko-polski słownik terminologii filmowej, Warszawa 2008.
Campbell J., Potęga mitu, tłum. I. Kania, Kraków 2009.
Dąbal W., Andrejew P., Kompendium terminologii filmowej, Warszawa 2005.
Sartori G., Homo videns. Telewizja i post-myślenie, tłum. J. Uszyński, Warszawa 2008.
Bocian R., Zabłocki M. J., Angielsko-polski słownik terminologii filmowej, Warszawa 2008.
Campbell J., Potęga mitu, tłum. I. Kania, Kraków 2009.
Dąbal W., Andrejew P., Kompendium terminologii filmowej, Warszawa 2005.
Sartori G., Homo videns. Telewizja i post-myślenie, tłum. J. Uszyński, Warszawa 2008.
Modified by dr Katarzyna Grabias - Banaszewska (last modification: 14-04-2023 09:04)