SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Storyboard |
Kod przedmiotu | 03.0-WA-MalarP-STOR-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
Przedmiot zapoznaje studentów z technikami tworzenia storyboardów. Poznają podstawy języka filmowego i zasady komunikacji z zespołem filmowym na etapie preprodukcji.
Student uczy się stosować selektywne techniki plastyczne umożliwiające biegłą i sprawną pracę zawodową w zawodzie rysownika koncepcyjnego rysującego storyboardy.
Podstawowe umiejętności plastyczne z zaakcentowaniem rysunkowych.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.
Podstawy języka ikonicznego i nawigacji w storyboardach.
Nauka stosowania ujęć i kompozycji kadru.
Podstawowe techniki używane w storyboardach.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.
Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas zajęć oraz domowych.
Nieregularnie, średnio co dwa lub trzy tygodnie, odbywa się wykład tematyczny, a godziny konsultacji indywidualnych ustalane są z grupą na bieżąco w 2 -4 razy w miesiącu.
Prace i ich etapy są po zrealizowaniu publikowane przez studentów na platformie dydaktycznej oraz zamkniętej grupie w portalu społecznościowym. Służy to wzajemnemu śledzeniu postępów w pracy i wspomaga dydaktykę studentów z indywidualnym tokiem nauczania.
Student jest zobowiązany do uczestniczenia w grupach dydaktycznych w internecie wskazanych przez prowadzącego i zapoznawanie się z repetytoriami w formie cyfrowej,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uczestnictwo w zajęciach grupowych oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych konsultowanych na bieżąco z prowadzącym.
Regularne uczestniczenie w konsultacjach.
Publikacja prac w grupach dydaktycznych w internecie.
Na ogólną ocenę studenta składają się także: regularna praca, aktywność, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości prac według umówionego zakresu.
Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008
Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010
Strony internetowe i albumy poświęcone storyboardom filmowym i reklamowym.
Znane filmy światowego kina od lat 60-tych XX w, oraz analiza ich storyboardów.
Zajęcia odbywają się w godzinach nieregularnych, ustalanych na bieżąco. Są podzielone na ćwiczenia z elementami wykładu oraz konsultacje indywidualne.
Zmodyfikowane przez mgr Szymon Teluk (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 01:23)