SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy marketingu w kulturze muzycznej |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-1-MAR-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Przygotowanie studenta do inicjowania, opracowywania koncepcji, rozwijania i zarządzania towarami i usługami kultury, ze szczególnym uwzględnieniem dóbr kultury związanych z zakresem sztuk performatywnych, w tym również kształtowania i zarządzania przedsięwzięciami artystycznymi ze zrozumieniem mechanizmów rynkowych i kontekstu społeczno – ekonomicznego jego działań.
[2] Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu podstawowych regulacji prawnych i organizacyjnych tyczących podmiotów działających w sferze kultury.
[3] Poszerzenie wiedzy na temat stanu i uwarunkowań współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury.
[4] Zdobycie podstaw wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie działalności w sferze kultury m.in. podstaw marketingu, reklamy, podstaw public relations, sponsoringu, kultury w mediach, etykiety menedżera.
[5] Praktyczne przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie projektowania, organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny szeroko rozumianej kultury.
Wrażliwość artystyczna, znajomość ogólnych zagadnień dotyczących uczestnictwa w kulturze, umiejętność analizy danych i formułowania wniosków.
1. Rodzaje i funkcjonowanie instytucji kultury
2. Rodzaje i specyfika wydarzeń kulturalnych
3. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu
4. Specyfika marketingu w kulturze
5. Podstawy prawne działalności w sferze kultury
6. Uwarunkowania funkcjonowania rynku kultury w Polsce
Praca w grupie, metoda projektu, wykład problemowy, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte z wykonanych prac (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 05-05-2023 10:35)