SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projektowanie bioniczne i laboratorium 3D |
Kod przedmiotu | 02.1-WI-ArchM-PBL3D- 22 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zdobycie umiejętności zbierania i analizowania informacji potrzebnych do realizacji projektu, przełożenie ich na zapis graficzny.
Na bazie dokonanej analizy i syntezy informacji wykonanie odręcznych szkiców koncepcyjnych, rysunków technicznych oraz makiety w określonej skali.
Wiedza na poziomie licealnym z następujących przedmiotów:
biologii, geografii, matematyki, fizyki.
Proces projektowy rozpoczyna się od zbierania i analizowania informacji dotycząca podjętego tematu.
W następnym powstają szkice i rysunki kilku koncepcji rozwiązania.
Zadanie kończy się opracowaniem projektowym zrealizowanym w formie makiety.
Przykładowe zagadnienia podejmowane podczas ćwiczeń projektowych :
- symetria i asymetria wśród form organicznych
- prefabrykacja śród form organicznych
- projekt mebla modułowego, wielofunkcyjnego
- projekt organicznej formy przestrzennej/ małej architektury z wykorzystaniem materiału recyklingowego
Ćwiczenia z przedmiotu Projektowanie bioniczne i laboratorium 3D mają charakter indywidualnych korekt projektu opracowanego w domu oraz przeprowadzone są w formie warsztatów projektowo-realizacyjnych.
I etap: podanie tematu ćwiczenia jego omówienie (burza mózgów, dyskusja).
II etap: warsztaty projektowo-realizacyjne w ramach harmonogramu zajęć.
III etap: dyskusja na temat procesu projektowego, burzy mózgów dotycząca inspiracji (moodboard) .
IV etap: realizacja ćwiczeń semestralnych, rysunki techniczne w określonej skali, model przestrzenny z indywidualnie wybranych materiałów( tektura, drut, materiały drewnopochodne, drewno naturalne tworzywo sztuczne, model zrealizowany za pomocą drukarki 3d).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Bezwzględna obecność na zajęciach, warsztatach projektowo- realizacyjnych.
Realizacja wszystkich zadanych ćwiczeń.
Zaliczenie z oceną.
1. Samek A., Bionika, wiedza przyrodnicza dla inżynierów, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2012
2. Dreszer W., Od Bioniki do Krajobrazu, refleksje nad dydaktyką artystyczną, Wydawnictwo Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Zmodyfikowane przez dr Anna Owsian (ostatnia modyfikacja: 05-06-2023 16:59)