SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Software Engineering - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Software Engineering
Kod przedmiotu 11.3-WK-CSEED-SE-S22
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Computer science and econometrics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 7
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Silva Robak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To familiarize the student with selected models, techniques and methods of Software Engineering in the implementation of IT systems.

Wymagania wstępne

Knowledge of the basics of object-oriented concepts and methods, object-oriented programming and the basics of SQL and databases.

Zakres tematyczny

Lecture
1. Software design. (1 hour)
2. Cost planning and estimation techniques - function point method. (2 hours)
3. Scheduling and monitoring IT projects. (2 hours)
4. Quality control processes of IT systems and software reliability problems. (2 hours)
5. Teamwork techniques. (2 hours)
6. Software verification, validation and testing. (2 hours)
7. Software inspections. Human-computer interaction. (2 hours)
8. Notation methods and techniques in the development of information systems and management of IT projects. (2 hours)

LABORATORY

Using UML diagrams to design and develop IT systems. Event-based programming. Tools supporting the design and implementation of human-computer interaction based on a graphical interface. Server technologies in the implementation of IT systems. Using the opportunities and tools available on the market to test, verify and validate the code. Organizing and managing the work of a team of programmers on the example of PRINCE 2.

 

Metody kształcenia

Traditional lecture, laboratory exercises using IT tools.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The final grade for the course takes into account the grade for the laboratory (65%) and the grade for the exam (35%), assuming that the student has achieved all expected learning outcomes to a sufficient degree. The condition for passing the course is obtaining a positive grade in the laboratory and lecture.

Literatura podstawowa

  1. Ian Sommerville, Software Engineering Global Edition 10th ed. Edition, Pearson Education 2015.
  2. Bruegge Bernd, Dutoit Allen, Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java, Financial Times Prentice Hall 2009.

 

Literatura uzupełniająca

  1. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides, Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison-Wesley Professional, 1994.
  2. Anil Hemrajani, Agile Java Development with Spring, Hibernate and Eclipse, Sams Publishing, 2006

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Silva Robak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 05-02-2024 12:46)