SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Psychology 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Psychology 2
Kod przedmiotu 05.0-WK-CSEED-Ps2-S22
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Computer science and econometrics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Psychological preparation for working with adolescents and adults.

Wymagania wstępne

The credits from the subjects of Psychology and Psychology 1.

Zakres tematyczny

  1. Development in late adolescence and early adulthood: cognitive, emotional-social, moral development. (B.1.W2., B.1.U1.)

  2. The formation of identity: conditions conducive to identity formation, types of identity (J. Marcia's concept). (B.1.W2., B.1.U1.)

  3. Threats in late adolescence: identity confusion, eating disorders, feelings of exclusion and loneliness. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2.)

  4. Emerging adulthood:  J. J. Arnett's concept. Formation of individual lifestyle. Problems of young adults. Awareness of one's own development. (B.1.W2., B.1.U2., B.1.U8., B.1.K1.)

  5. Disorders emerging in late adolescence and early adulthood: schizophrenia, mood disorders, anxiety disorders, impulse disorders, sexual disorders. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2)

  6. Supporting the individuality of young people in their quest for own identity and career path: conducting conversations, forms of assistance. (B.1.W2., B.1.U2, B.1.U8., B.1.K2., B2.W7.)

  7. Developmental crises in different periods of adulthood: symptoms, coping mechanisms, the impact of developmental crises on intergenerational relationships. (B.1.W5., B.1.U7., B.1.K1.)

Metody kształcenia

Presentations, talks, case studies, storytelling/drama, projects.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The final grade consists of an evaluation of the prepared presentation (70%) and participation in discussions during classes (30%).

Literatura podstawowa

1.  Meyer R, G; Weaver. C.M. Psychopatology, Case studies in abnormal behaviour. Pearson 2013

Literatura uzupełniająca

1.       Stewart J. - Bridges not Walls, McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages. 2001.

Uwagi

Modified by Sławomir Piotr Baranowski, PhD. (ostatnia modyfikacja: 29-02-2024 20:01)


Zmodyfikowane przez dr Sławomir Piotr Baranowski (ostatnia modyfikacja: 04-03-2024 12:41)