SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Eksperyment biologiczny w praktyce szkolnej |
Kod przedmiotu | 13.1-WB-Biol2P-EkspB-S19 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Biologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Występuje w specjalnościach | Biologia nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z rolą eksperymentu w nauczaniu biologii oraz przygotowanie do projektowania i wykonywania eksperymentów skorelowanych z podstawą programową.
Podstawy biologii, chemii, dydaktyki ogólnej.
Rola eksperymentu w nauczaniu biologii. Treści kształcenia a wymagania szczegółowe podstawy programowej. Sposoby osiągania celów kształcenia przy pomocy eksperymentu. Propozycje eksperymentów. Opis zamierzonych osiągnięć uczniów i sposoby ich kontroli.
Podająca (część teoretyczna laboratorium w formie prezentacji multimedialnej). Praktyczna (laboratorium w formie zaprojektowania i wykonania eksperymentów biologicznych). Samodzielna praca z literaturą przedmiotu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach, uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia końcowego i/lub przygotowanie wybranego zagadnienia w postaci projektu. Ocena pozytywna powyżej 60% uzyskanych punktów.
1. Kupisiewicz Czesław. Podstawy dydaktyki. WSiP 2005
2. Okoń Wincenty. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wyd. Akad. Żak. 2003
3. Gwenaelle Aznar. Eksperymenty są super. Arkady 2012.
4. Soszańska Bożena, Dobrzyńska Marta. Nauczanie eksperymentalne. Centrum Edukacji Obywatelskiej. (wersja elektroniczna)
5. Skirmuntt Grażyna. Nauczanie przez eksperymentowanie - metoda eksperymentu w praktyce szkolnej. Ośrodek Rozwoju Edukacji. 2018
Zmodyfikowane przez dr Anna Wróblewska-Kurdyk (ostatnia modyfikacja: 14-04-2023 12:16)