Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z konstrukcją biznesplanu dla potrzeb hotelarstwa. Celem przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie przez studentów, przy pomocy prowadzącego zajęcia, prawidłowo opracowanego biznes planu
Wymagania wstępne
Podstawowa znajomość wiedzy z zakresu przedsiębiorczości.
Zakres tematyczny
Planowanie jako funkcja zarządzania.
Biznes plan jako plan działalności gospodarczej.
Etapy tworzenia biznes planu.
Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia makro).
Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia mikro).
Metody zintegrowanej analizy strategicznej przedsiębiorstwa (SWOT).
Elementu składowe biznes planu.
Plan marketingowy.
Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny).
Plan organizacyjny.
Plan finansowy.
Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.
Metody kształcenia
Warsztaty oraz wykłady z zastosowaniem technik aktywizujących studentów do kształtowania treści zajęć. Nauczanie poprzez przykłady z praktyki gospodarczej. Case study, dyskusja, prezentacje. Podczas warsztatów studenci będą prowadzić dyskusję oraz przygotują i zaprezentują biznes plan dla wybranego przedsięwzięcia turystycznego.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warsztaty: opracowanie i zaprezentowanie przez studenta biznes planu wybranego przedsięwzięcia. Wykłady: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów. Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z warsztatów (50%) i oceny z wykładów (50%).
Literatura podstawowa
Bućko J., Planowanie biznesowe i zarządzanie ryzykiem projektów, Wyd. Politechniki Śląskiej, Katowice 2021.
Opolski K., Biznesplan: jak go budować i analizować, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2021.
Sitkiewicz R., Praktyczne sporządzenie biznesplanu, Wyd. Difin, Warszawa 2014.
Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2010.
Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Biznesplan po polsku, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2023.
Literatura uzupełniająca
Ambroziak M., Biznesplan, Wyd. Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010.
Marecki K., Wieloch M., Biznesplan: elementy planowania działalności rozwojowej, Wyd. SGH, Warszawa 2008.
Skrzypek J., Biznesplan: model najlepszych praktyk, Wyd. POLTEXT, Warszawa 2009.
Szczepańska-Bernaś B., Jak napisać poprawny biznesplan: zasady konstruowania biznesplanu, jakie informacje zawrzeć w biznesplanie? Sposoby przedstawiania danych, przykłady gotowych biznesplanów, Wyd. Wszechnica Podatkowa, Kraków 2011.
Williams K., Biznesplan: co trzeba wiedzieć i zrobić, aby stworzyć doskonały plan, Wyd. PWE, Warszawa 2012.
Uwagi
Literatura zostanie uaktualniona w roku rozpoczęcia zajęć
Zmodyfikowane przez dr inż. Barbara Jurkowska (ostatnia modyfikacja: 22-04-2023 20:07)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.