SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kreowanie lokalnego produktu turystycznego |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-KLP |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie podstawowych pojęć związanych z tworzeniem produktu turystycznego i wiedzy na temat etapów konstruowania produktu turystycznego. Wykształcenie umiejętności samodzielnego kształtowania produktu turystycznego.
Wiedza z zakresu podstaw ekonomii oraz marketingu w turystyce i rekreacji.
1. Definicje produktu turystycznego.
2. Kategorie produktu turystycznego.
3. Przykłady i analiza produktów turystycznych. Nazwa produktu i logo.
4. Strategia Rozwoju Krajowego Produktu Turystycznego Polski, produkty markowe turystyki polskiej w tym regionu lubuskiego i łużyckiego.
5. Etapy konstruowania produktu turystycznego na przykładach.
6. Prace nad przygotowaniem projektu produktu turystycznego na zaliczenie.
Laboratoria praktyczne. Praca z tekstem i dyskusja. Przygotowanie projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę na podstawie przygotowanego projektu.
1. Panasiuk A., Rynek turystyczny. Struktura, procesy, tendencje, Wyd, Difin, warszawa 2019.
2. Szczepankowski A.E., Markowe produkty turystyczne, Wyd. PWE, Warszawa 2013.
3. Kaczmarek A., Stasiak B. Włodarczyk B., Produkt turystyczny. Pomysł - Organizacja - Zarządzanie, Wyd. PWE, Warszawa 2010.
4. Marciszewska B, Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010.
5. Zdon-Korzeniowska M., Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
1. Sokołowski D., Tomczykowska P. (red.), Kreatywność w turystyce. Innowacyjne rozwiązania we współczesnej turystyce, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2016.
2. Zarządzanie produktem, praca zbiorowa pod red. B. Sojkina, PWE, Warszawa 2003.
3. Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002.
4. Altkorn J., Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 2002
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 30-04-2023 21:52)