SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Procesy innowacyjne |
Kod przedmiotu | 14.9-WZ-BezP- PI |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Nabycie podstawowej wiedzy z zakresu ekonomiki i zarządzania innowacjami jako głównych kategorii i dominant rozwoju społeczno-ekonomicznego kraju, regionów i podmiotów gospodarczych.
-
Wykład:
Pojęcie innowacji i postępu naukowo-technicznego. Źródła i klasyfikacje
innowacji. Modele procesów innowacyjnych. Miejsce i rola działalności
badawczo-rozwojowej w procesie innowacyjnym. Innowacje w mikro i makro
skali i w ujęciu regionalnym. Ryzyko i problemy finansowania
działalności innowacyjnej. Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw.
Typy strategii innowacyjnych przedsiębiorstw. Problemy ochrony własności
intelektualnej w Polsce.
Ćwiczenia:
Analiza procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie, branży, regionie.
Studia przypadków krajowych i zagranicznych przedsiębiorstw
innowacyjnych. Analiza i projektowanie procesów innowacyjnych w
branżowych i regionalnych systemach innowacyjnych. Finansowanie procesów
innowacyjnych.
Projekt:
Analiza wybranego procesu innowacyjnego w dowolnym przedsiębiorstwie.
Wykład: prezentacja multimedialna z elementami konwersatoryjnymi
Ćwiczenia: studium przypadku, prezentacja multimedialna, metoda projektowa, praca w grupach
Projekt: metoda projektowa, studium przypadku
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na kolokwiach (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).
Projekt: opracowanie projektu; aktywność w projekcie badawczym realizowanym przez pracowników Katedry Innowacji i Przedsiębiorczości.
Wykład – egzamin w formie pisemnej
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń i projektu.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (30%) , projektu (30%) i z egzaminu (40%).
Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń, projektu i egzaminu.
Alternatywną ścieżką zaliczenia ćwiczeń i projektu jest udział w badaniu naukowym obejmującym m.in. identyfikację procesów innowacyjnych zachodzących w polskich przedsiębiorstwach.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Piotr Dzikowski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-05-2023 14:06)