SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium dyplomowe 2 |
Kod przedmiotu | 14.3-WZ-EkoP-SD2 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 18 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 60 | 4 | 54 | 3,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem seminarium jest po pierwsze – uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do ich przyszłej pracy licencjackiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim. Drugim celem jest wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury. Student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując jednocześnie przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania danego problemu badawczego. Trzecim celem seminarium jest pisanie pracy i jej publiczna prezentacja
Student ma wiedzę zgodną z programem studiów na kierunku ekonomia. Umie przygotowywać prezentacje multimedialne. Wykazuje gotowość do rozwoju swojej wiedzy i umiejętności. Jest otwarty na pracę w zespole.
Struktura pracy dyplomowej. Cel i zasady jej przygotowywania. Podejścia i metody prowadzenia badań oraz przygotowywania tekstu pracy. Główne części pracy i relacje występujące pomiędzy nimi. Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu pracy dyplomowej. Prezentacja przez studentów i dyskusja w grupie seminaryjnej: wyników badań literaturowych odnośnie problemu postawionego w pracy; uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych funkcjonowania podmiotu (organizacji), w którym są prowadzone badania; wyników analizy aktualnie zastosowanego w organizacji rozwiązania problemu; koncepcji/projektu doskonalącego rozwiązania postawionego problemu.
Dyskusja, prezentacja multimedialna, praca z materiałem źródłowym, metoda projektu, praca indywidualna ze studentem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze V jest stwierdzenie przez prowadzącego systematycznych postępów w realizacji kolejnych etapów projektu, przedłożenie kolejnych części pracy.
1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009. 3. Pieter J., Zarys metodologii prac naukowych, PWN, Warszawa 1975. 4. Wójcik, K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Placet, Warszawa, 2005. 5. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2010. 6. Popławski S., Skawińska E. (red.). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, PWE, Warszawa 2012. 7. Regulamin studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Literatura związana z problematyką projektu badawczego i pracy dyplomowej.
prowadzą pracownicy wydziału stanowiący minimum kadrowe na kierunku ekonomia
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 16-05-2023 13:23)