SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie zasobami ludzkimi |
Kod przedmiotu | 04.5-WZ-LogP-ZZL |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w różnego typu podmiotach gospodarczych oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.
Zaliczenie na min. dostateczny z przedmiotu Zarządzanie i przedsiębiorczość realizowanego w semestrze I
Wykład: Cele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Definicje zarządzania zasobami ludzkimi i model. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania zarządzania personelem. Strategia personalna – założenia. Budowa strategii i integrowanie jej ze strategią ogólną organizacji. Rodzaje i modele strategii personalnej. Planowanie zasobów ludzkich z perspektywy strategii. Procedura planowania. Techniki prognozowania popytu i podaży personelu. Proces doboru personelu. Rekrutacja i jej źródła. Selekcja, techniki selekcji. Metoda Assesment Center. Onboarding. Planowanie i realizowanie rozwoju pracowników. Stosowane metody. System oceniania pracowników.
Ćwiczenia: Definicje, cele, modele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Strategia personalna – założenia. Budowa strategii i integrowanie jej ze strategią ogólną organizacji. Rodzaje i modele strategii personalnej. Planowanie zasobów ludzkich z perspektywy strategii. Procedura planowania. Techniki prognozowania popytu i podaży personelu. Rekrutacja i jej źródła. Selekcja, techniki selekcji.
Wykład - konwencjonalny
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty, case study
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia wykładów: test egzaminacyjny z progami punktowymi obejmujący swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów (K_W08, K_W11, K_U03, K_U05, K_K02). Student może uzyskać: ocenę dostateczną za 60,0% poprawnych odpowiedzi; ocenę dostateczną plus od 65,0% do 75,0%; ocenę dobrą od 80,0% do 85,0%; ocenę dobrą plus za 90,0% i bardzo dobrą od 95,0% do 100,0%.
Ćwiczenia: Warunki zaliczenia ćwiczeń: zaliczenie z oceną – ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej obejmującej swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń (K_W08, K_W11, K_U03, K_U05, K_K02) a także w wyniku indywidualnej aktywności studenta oraz z prezentacji ustnej na wybrany temat. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt do 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są oceny pozytywne z ćwiczeń i egzaminu.
1. Dale M., Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
2. Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.
3. Armstrong M., Armstrong’s Handbook of Human Resources Management Practice, KoganPage, London 2014.
Zmodyfikowane przez dr inż. Marzena Góralczyk (ostatnia modyfikacja: 27-05-2023 20:30)