SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski 3 |
Kod przedmiotu | 09.1-WZ-ZarzP-JA3 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie języka obcego na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: potrafi udzielać szczegółowych informacji i określać konkretne potrzeby w środowisku pracy, potrafi skutecznie zaprezentować własny punkt widzenia, np. w odniesieniu do produktu, w przypadku zwracanie się z prośbą o coś, skutecznie radzi sobie z nieoczekiwanymi reakcjami i trudnościami; rozumie przekaz informacji medialnej publikowanej w radio i telewizji
Czytanie: rozumie korespondencję w języku standardowym i specjalistycznym, potrafi zrozumieć większość raportów związanych z pracą zawodową, rozumie cel instrukcji i procedur, potrafi dokonywać ich oceny i proponować zmiany; potrafi czytać z wykorzystaniem słownika teksty profesjonalne publikowane w prasie i w Internecie oraz teksty specjalistyczne
Pisanie: potrafi sporządzać notatki dal celów osobistych jak i dla innych pracowników, potrafi prowadzić korespondencję, przy czym większość popełnianych błędów nie zakłóca znaczenia tekstu, potrafi sporządzić raport.Opanowanie języka obcego na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: potrafi udzielać szczegółowych informacji i określać konkretne potrzeby w środowisku pracy, potrafi skutecznie zaprezentować własny punkt widzenia, np. w odniesieniu do produktu, w przypadku zwracanie się z prośbą o coś, skutecznie radzi sobie z nieoczekiwanymi reakcjami i trudnościami; rozumie przekaz informacji medialnej publikowanej w radio i telewizji
Czytanie: rozumie korespondencję w języku standardowym i specjalistycznym, potrafi zrozumieć większość raportów związanych z pracą zawodową, rozumie cel instrukcji i procedur, potrafi dokonywać ich oceny i proponować zmiany; potrafi czytać z wykorzystaniem słownika teksty profesjonalne publikowane w prasie i w Internecie oraz teksty specjalistyczne
Pisanie: potrafi sporządzać notatki dal celów osobistych jak i dla innych pracowników, potrafi prowadzić korespondencję, przy czym większość popełnianych błędów nie zakłóca znaczenia tekstu, potrafi sporządzić raport.
Znajomość języka obcego na poziomie B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
1. Planowanie: business plan, planowanie strategiczne, segmentacja rynku, profil klienta, logistyka;
2. Leadership: zarządzanie zasobami ludzkimi, profesjonalna korespondencja formalna;
3. Konflikt w miejscu pracy: metody przeciwdziałania i rozwiązywania konfliktów, zarządzanie konfliktem, negocjowanie, oficjalny list z przeprosinami; spotkania towarzyskie;
4. Produkty i opakowania: trendy i innowacje, cykl życia produktu, specyfikacje i charakterystyka produktów, pisanie: opis produktu, prezentacja produktu, korespondencja oficjalna - oferta współpracy, zagadnienia związane z globalizacją, franchising
5. Pieniądz: opisywanie trendów na rynkach finansowych, formy pozyskiwania kapitału i środków finansowych, funkcjonowanie giełdy, inwestowanie na giełdzie, recesja i rozkwit gospodarczy, inflacja/deflacja;
6. Kompetencje interkulturowe: świadomość różnic kulturowych, umiejętności interkulturowe, kultury organizacyjne;
7. Human Resources: kobiety w pracy, szklany sufit, list motywacyjny i CV
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja: uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz bieżącej kontroli na zajęciach (K_K01, K_U08, K_U17).
angielski:
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate 3-rd Edition, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate 3-rd Edition, Business English Practice File, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate 3-rd Edition, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate 3-rd Edition, Business English Practice File, Longman, 2010
Dignen B., Flinders S., Sweeney S., English 365 Book 3, Cambridge, 2005.
Redston C., Cunningham G., face2face Intermediate, Cup, Cambridge, 2005.
Allison J., Emmerson P., The Business Intermediate, Macmillan, Oxford, 2007.
Longman Exams Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2006.
Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007.
Redston C., Cunningham G., face2face Intermediate, Cup, Cambridge, 2005.
Trappe T., Tullis G., Intelligent Business, Intermediate, Longman, Harlow, 2005Dignen B., Flinders S., Sweeney S., English 365 Book 3, Cambridge, 2005.
Redston C., Cunningham G., face2face Intermediate, Cup, Cambridge, 2005.
Longman Exams Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2006.
Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007.
Redston C., Cunningham G., face2face Intermediate, Cup, Cambridge, 2005.
Trappe T., Tullis G., Intelligent Business, Intermediate, Longman, Harlow, 2005
Zmodyfikowane przez mgr inż. Mariola Szajna (ostatnia modyfikacja: 24-05-2023 14:15)