SylabUZ
Course name | Comic Book and Conceptual Drawing |
Course ID | WA--KomRysKonc-Ć-POD16_pNadGenWH0SV |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Illustration, comic book design and elements of concept art |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 6 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Nauka o kompozycji obrazu dwuwymiarowego. Studenci podczas zajęć uczą się rozpoznawać kilkanaście rodzajów kompozycji i posługiwać się nimi w praktyce ilustratora, odpowiednio dostosowując je do planowanego obrazu. Przedmiot oswaja studenta z komponowaniem obrazu malarskiego, rysunkowego i fotograficznego, postaci barwnej, walorowej czy linearnej. Nauka wizualizacji świata przedstawionego za pomocą rysunku, przy użyciu modeli brył i schematów zapamiętywanych podczas nauki. Przedmiot kształci umiejętność rysowania z pamięci , która pozwoli odtwarzać różne formy w sposób poprawny bez posługiwania się dokumentacją i modelem. Celem przedmiotu jest nauka świadomego posługiwania się środkami wyrazu właściwymi dla komiksu, rysunku satyrycznego oraz karykatury.
Podstawowe kompetencje rysunkowe.
Kształtowanie zindywidualizowanego języka plastycznego w zakresie warstwy semantycznej komiksu. Aranżacja graficzna w komiksie i ilustracji. Nauka spójnej wizualizacji rysunkowej w zakresie projektów koncepcyjnych. Storyboard.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności. Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas ćwiczeń.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą oceny jest realizacja prac, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia.
Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010
Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008
Andrew Loomis, Creative illustration, wyd. The King Press, New York 1947
Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 22-05-2023 22:53)