Przedmiot opiera się na studium martwej natury, zwierząt, pejzażu oraz architektury.
Przyswajanie budowy różnych struktur, różnicowania faktur i odpowiedniego oświetlania danego przedstawienia za pomocą technik rysunkowych.
Wymagania wstępne
Podstawowe kompetencje rysunkowe.
Zakres tematyczny
Analityczna obserwacja natury znajdująca zastosowanie we wszystkich zadaniach o charakterze studyjnym.
Poznanie podstawowych technik rysunkowych.
Planowanie i projektowanie kompozycji rysunkowych.
Realizacja właściwa o charakterze studyjnym.
Poznanie technik wyrazowych właściwych dla przedstawień na płaszczyźnie.
Kształtowanie zindywidualizowanego języka plastycznego.
Metody kształcenia
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga.
Omawiane są przykładów oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.
Kontakt ze studentem online odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas ćwiczeń.
Prace Aktywność w trakcie zajęć są omawiane wspólnie z grupą po każdym ćwiczeniu w postaci przeglądu
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Podstawą oceny jest realizacja tematów, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia. Indywidualne korekty w trakcie realizacji zadań, rozmowy konsultacje
Literatura podstawowa
Części ciała, Simson Jennings, praktyczny podręcznik rysowania postaci ludzkiej, Wydawnictwo Arkad, 2008
Anatomia dla artystów, Sarah Simblet, John Davis, Wydawnictwo Arkady, 2010
Literatura uzupełniająca
Artyści o Sztuce, od Van Gogha do Picassa, wyd. PWN, 1963
Praca zbiorowa, Techniki wielkich mistrzów malarstwa, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2004
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.