SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Lean management |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZarzD-LM |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Strategie rozwoju biznesu |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Nabycie przez studenta wiedzy z zakresu lean management oraz wykształcenie umiejętności praktycznego zastosowania tej koncepcji w organizacjach produkcyjnych i usługowych.
-
Wykład: Istota lean management. Uwarunkowania wdrożenia koncepcji szczupłego zarządzania w różnych typach organizacji. Strategia wdrażania lean management w organizacji. Przywództwo w szczupłym zarządzaniu. Kształtowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na ciągłe doskonalenie.
Ćwiczenia: Praktyczne zastosowanie lean management w organizacjach. Budowanie strategii lean. Studenci w zespołach rozwiązują praktyczne problemy związane z opracowywaniem i wdrażaniem zmian usprawniających zorientowanych na wyszczuplenie organizacji. Zajęcia w formie prezentacji, analizy i dyskusji.
Wykład z prezentacją multimedialną. Ćwiczenia w formie analizy przypadków - case study, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z pisemnego testu obejmującego zakres wiedzy prezentowanej na wykładzie i ćwiczeniach. Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę. Ocena wyznaczana na podstawie składowej oceniającej umiejętności związane z doborem i przygotowaniem treści kilkunastostronicowego opracowania oraz prezentacji multimedialnej oraz sposobu prezentacji, obrony przyjętych rozwiązań, metod i udziału w dyskusji nad innymi prezentacjami. Ocena końcowa przedmiotu stanowi średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z poszczególnych form zajęć prowadzonych w ramach przedmiotu.
1. Pieńkowski M, Kompleksowy Model Dojrzałości Lean Manufacturing, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2021.
2. Jones D. T., Chaize J., Fiume, O. J., Ballé M, Strategia lean: kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2019.
3. Locher D., Lean w biurze i usługach. Przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2019.
4. Antosz K., Stadnicka D., Pacana A., Zielecki W., Lean Manufacturing: doskonalenie produkcji, Wyd. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.
5. Pacana A., Instrumenty lean manufacturing, Wyd. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2021.
1. Król T., Lean management po polsku: o dobrych i złych praktykach, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2018.
2. Piasecka A., Ludwiczak A., Tutko M., Projakościowe koncepcje zarządzania w szkołach wyższych: TQM, lean management, kaizen, Wyd. Instytut Spraw Publicznych UJ, Kraków 2021
3. Liker J. K.: Droga Toyoty 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2005.
4. Jones, D. T., Womack, J. P. (2015). Lean Solutions: How Companies and Customers Can Create Value and Wealth Together. USA: Free Press.
Zmodyfikowane przez dr Anna Ludwiczak (ostatnia modyfikacja: 26-05-2023 22:52)