SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy - angielski |
Kod przedmiotu | 09.1-WA-JiMED-1-LEKTa-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Laboratorium - work presentation - prezentacja swoich ulubionych prac w języku angielskim. Dyskusja w grupie, pytania, uwagi.
Plagiat w muzyce - sztuka czy łamanie prawa? Praca z tekstem pochodzącym z czasopisma the Guardian. Definicja Plagiatu w muzyce, różne aspekty plagiatu, przykłady i dyskusje w grupach.
Piece of Music Analysis - Analiza przedstawionych na zajęciach słynnych utworów według kryteriów: Studenci wybierają jeden przykład dzieła muzycznego - dyskusja na forum.
What makes a good translation? the main criteria that need to be fulfilled to make a professionally well written translation.
Lost in Translation-Czytanie i dyskusja dotycząca trudności z jakimi zmaga się tłumacz.
What are the different types of interpreting?Advantages and disadvantages of each type of interpreting. Discussion
Loss in Translation-First lines quiz.
Multitasking-dyskusja w oparciu o artykuł dotyczący wielozadaniowści.
Advantages and disadvantages of the internet.
Whose language is it? dyskusja dotycząca artykułu na temat wykorzystywania języka angielskiego w skali światowej.
My favourite fantasy book. Dyskusja w parach. Słownictwo. Wykorzystanie nowych slow i wyrażeń w zdaniach.
Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogłoszeń dotyczących pracy. Główne kryteria które należy spełnić ubiegając się o pracę. Słownictwo i wyrażenia dotyczące szukania zatrudnienia. Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie CV.
Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
Fashion - dangers of fashion in the past and nowadays - dyskusje na temat mody, jej trendów i zagrożeń dla zdrowia. Dyskusja.
Ćwiczenia gramatyczne. Powtórzenie materiału gramatycznego w oparciu o testy z podręcznika Ready For First.
Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation to learn a foreign language? Do we need to learn grammar when learning English? Why?/why not?
Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący ich kierunku lub dotyczący interesujących ich tematów. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.
Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie i tłumaczenie wybranych tekstów, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - listening, speaking, reading, writing.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami ESUO7.
Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
Naunton, J. and Hughes, J.Spotlight on FCEHeinle. 2009.
Norris,Roy. Ready For First. Macmillan.
Latham-Koenig Christina. English File. Intermediate Student's Book.
Studenci na początku semestru otrzymują materiały do kserowania we własnym zakresie, z których korzystają na zajęciach oraz w ramach pracy indywidualnej.
Wybrane przez wykładowcę lub studentów materiały online.
Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.
Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 22-05-2023 12:41)