SylabUZ
Course name | Studio nagrań i produkcja muzyczna |
Course ID | 03.2-WA-JiMED-2-StudNagProdMuz-S23 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie z artystycznymi, estetycznymi, psychofizycznymi, technicznymi i organizacyjnymi elementami produkcji materiału muzycznego w warunkach studyjnych.
Zaliczenie przedmiotu w semestrze pierwszym.
Program przedmiotu obejmuje:
- umiejętność słuchania emocjonalnego i technicznego
- kwestie estetyczne, artystycznej tożsamości, wizji i założeń oraz strategii działania w warunkach studyjnych
- posługiwanie się techniką nagraniową - procesy nagrania, miksu, edycji i masteringu
- świadome korzystanie z różnego rodzaju urządzeń w studio nagraniowym
- świadomość emocjonalnego oddziaływania wyprodukowanego materiału muzycznego
- prowadzenie własnego projektu od strony produkcyjnej
- ćwiczenia technik studyjnych realizowane pod kierunkiem pedagoga
- praca indywidualna studenta
- dyskusja
- analiza referencyjnych produkcji.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie projektu przygotowanego w ramach zajęć
Howard Massey. Behind the Glass. Top Record Producers Tell How They Craft the Hits. Miller Freeman Books. San Francisco. 2000. ISBN 978-0-8793-0614-4
Jake Brown. Rick Rubin: In the Studio. ECW Press. 2009. ISBN 978-1-5502-2875-5
Robert Jourdain. Music, the Brain, and Ecstasy: How Music Captures Our Imagination. William Morrow Paperbacks. 2008. ISBN 978-0-3807-8209-3
Bob Katz. Mastering Audio - 2nd Edition: The Art and the Science. Routledge (Focal Press). 2014. ISBN 978-0-2408-1896-2
Wessel Oltheten. Mixing with Impact - Learning to Make Musical Choices. Routledge (Focal Press). 2018. ISBN 978-1-1380-8089-8
F.Alton Everest. Podręcznik akustyki (Master handbook of Acoustics). Sonia Braga 2020. ISBN: 978-8-3665-1299-3
Haigh Caroline. Classical Recording. A Practical Guide in the Decca Tradition. Taylor & Francis Ltd. 2000. ISBN: 978-0-3673-1280-0
* Poszczególne elementy procesu produkcji nie mogą być omawiane osobno z podziałem na semestry, stąd ten sam zakres tematyczny dla każdego z semestrów. Student styka się z pojedynczymi składowymi stopniowo, pracując na coraz bardziej skomplikowanym materiale.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 23-05-2023 20:46)