SylabUZ

Generate PDF for this page

Studio nagrań i produkcja muzyczna - course description

General information
Course name Studio nagrań i produkcja muzyczna
Course ID 03.2-WA-JiMED-2-StudNagProdMuz-S23
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Artur Majewski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z artystycznymi, estetycznymi, psychofizycznymi, technicznymi i organizacyjnymi elementami produkcji materiału muzycznego w warunkach studyjnych.

Prerequisites

Zaliczenie przedmiotu w semestrze pierwszym.

Scope

Program przedmiotu obejmuje: 

- umiejętność słuchania emocjonalnego i technicznego

- kwestie estetyczne, artystycznej tożsamości, wizji i założeń oraz strategii działania w warunkach studyjnych

- posługiwanie się techniką nagraniową - procesy nagrania, miksu, edycji i masteringu

- świadome korzystanie z różnego rodzaju urządzeń w studio nagraniowym

- świadomość emocjonalnego oddziaływania wyprodukowanego materiału muzycznego

- prowadzenie własnego projektu od strony produkcyjnej

Teaching methods

- ćwiczenia technik studyjnych realizowane pod kierunkiem pedagoga

- praca indywidualna studenta

- dyskusja

- analiza referencyjnych produkcji.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie projektu przygotowanego w ramach zajęć

Recommended reading

Howard Massey. Behind the Glass. Top Record Producers Tell How They Craft the Hits. Miller Freeman Books. San Francisco. 2000. ISBN 978-0-8793-0614-4

Jake Brown. Rick Rubin: In the Studio. ECW Press. 2009. ISBN 978-1-5502-2875-5

Robert Jourdain. Music, the Brain, and Ecstasy: How Music Captures Our Imagination. William Morrow Paperbacks. 2008. ISBN 978-0-3807-8209-3

Bob Katz. Mastering Audio - 2nd Edition: The Art and the Science. Routledge (Focal Press). 2014. ISBN 978-0-2408-1896-2

Wessel Oltheten. Mixing with Impact - Learning to Make Musical Choices. Routledge (Focal Press). 2018. ISBN 978-1-1380-8089-8

Further reading

F.Alton Everest. Podręcznik akustyki (Master handbook of Acoustics). Sonia Braga 2020. ISBN: 978-8-3665-1299-3

Haigh Caroline. Classical Recording. A Practical Guide in the Decca Tradition. Taylor & Francis Ltd. 2000. ISBN: 978-0-3673-1280-0

Notes

* Poszczególne elementy procesu produkcji nie mogą być omawiane osobno z podziałem na semestry, stąd ten sam zakres tematyczny dla każdego z semestrów. Student styka się z pojedynczymi składowymi stopniowo, pracując na coraz bardziej skomplikowanym materiale.


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 23-05-2023 20:46)