SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Współczesne metody improwizacji i organizacji materiału muzycznego |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMED-1-WspółMetImOrgMatMuz-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1]szczegółowa analiza wszystkich elementów muzycznej ekspresji, ich emocjonalnego nasycenia i zastosowania do budowania napięć i prowadzenia narracji [2] poznanie i praktykowanie różnych form pracy z materiałem muzycznym wykorzystującym improwizację: improwizacja kolektywna, improwizacja dyrygowana za pomocą systemu znaków, interpretacja partytur graficznych, improwizacja jako element szeroko rozumianej stylistyki jazzowej
Przyjęcie na 1 rok studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa zgodnie z wymogami rekrutacji.
Podczas zajęć omawiane są problemy z zakresu:
- wykonawstwa solowego
- wykonawstwa solowego w kontekście sekcji rytmicznej oraz współpracy w ramach sekcji rytmicznej
- wykonawstwa solowego w większych zespołach instrumentalnych oraz o niestandardowym składzie (np. pozbawionym klasycznej sekcji rytmicznej)
- kształtowania brzmienia zespołu instrumentalnego
- zastosowania technik improwizacji odpowiednich dla szeroko rozumianego stylu jazzowego i innych współczesnych nurtów
- brzmienia, współbrzmienia, dynamiki, artykulacji, frazowania, rytmu, koloru, harmonii, melodyki, gęstości, faktury, rejestru, środków wykonawczych takich jak wibrato i glissanda, warunków akustycznych, wzajemnego słuchania, realizacji formy i jej kształtowania, ewolucyjności i narracyjności muzycznej wypowiedzi.
Ćwiczenia praktyczne w zespole instrumentalno-wokalnym, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywności na zajęciach
Slonimski Nicolas, Thesaurus of Scales and Melodic Patterns, Coleman-Ross Co., N.Y., 1974
Russell George, Lydian Chromatic Concept of Tonal Organisation Volume One: The Art and Science of Tonal Gravity, Concept Publishing Company, Brookline, Massachusetts, 2001
Yusef A. Lateef, Repository of Scales and Melodic Patterns, Fana Music, Amherst, Massachusetts, 1981
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 23-05-2023 20:43)