SylabUZ
Course name | Big Band |
Course ID | 03.2-WA-JiMED-2-KA-BB-S23 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
[1] Przygotowanie do pracy w dużym zespole orkiestrowym w roli bandleadera w kontekście pogłębiania wiedzy na temat możliwości interpretacyjnych i wykonawczych. [2] Przygotowanie do prezentacji publicznej napisanego materiału (przygotowanie do koncertów, nagrań lub streamingu). [3] Możliwość praktycznej realizacji efektów pracy twórczej w zakresie kompozycji i aranżacji. [4] Poznanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce. [5] Doskonalenie umiejętności czytania partytur orkiestrowych. [5] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).
Zaliczenie pierwszego semestru studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.
Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności:
[1] Kształtowania brzmienia poszczególnych sekcji big bandu.
[2] Kształtowania brzmienia orkiestry w odniesieniu do różnorodnych faktur i cech stylistycznych.
Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:
Duke Ellington, Bill Byers, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Jerzy Szymaniuk, Christof Griese, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Gil Evans, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, John Fedchock, Michael Philip Mossman, Hilario Duran, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.
Realizacja prób z udziałem poszczególnych sekcji oraz całej orkiestry, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
[1] obecność na zajęciach (min. 70%). [2] Realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.
Autorskie partytury prowadzącego zajęcia, prace studentów (kompozycje i aranżacje), a także:
1. Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.
2. Kuzmich John Jr., Bash Lee, Instrumental Jazz Instruction, Parker Publishing Company, inc. West Nyack, New York 1984.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 24-05-2023 10:40)