SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMED-1-PAK-S23 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie podstawowych zagadnień dotyczących pracy w zespole instrumentalnym i wokalno-instrumentalnym.
Pozytywnie zdany egzamin na studia II stopnia. Wybór przedmiotu.
[1] Brzmienie i specyfik akompaniamentu w zespole jazzowym.
[2] Warsztat związany z pracą w zespole muzycznym.
[3] Struktura harmoniczna standardów jazzowych.
[4] Zakres dynamiki i możliwości sonorystycznych poszczególnych instrumentów i ich znaczenia dla budowania spójnego brzmienia zespołu muzycznego.
[5] Towarzyszenie studentom realizującym przedmiot „śpiew” jako element korepetycji wokalnych.
[6] Zapoznanie studentów ze specyfiką notacji harmonii opartej na amerykańskiej nomenklaturze.
[7] Różnorodność interpretacyjna tematów jazzowych jako czynnik determinujący charakter akompaniamentu sekcji rytmicznej.
[8] Kształtowanie brzmienia zespołu jazzowego w aspekcie różnic stylistycznych realizowanego repertuaru.
[9] Rozwijanie umiejętności przygotowywania materiałów nutowych dla zespołu jazzowego.
Pokaz, dyskusja, praca własna studenta, praca w grupie, instruktaż pedagoga.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie:
[1] realizacji powierzonych partii instrumentalnych lub wokalnych;
[2] obecności na zajęciach (min. 70%);
[3] udziału w koncercie (koncertach) semestralnych i rocznych.
The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988.
Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood Co.,1993.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.
1. Levine Mark, The Jazz Theory Book, Sher Music, Petaluma 1995.
2. Terefenko Dariusz, Teoria Jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM, Kraków 2020.
Program obejmuje problemy wykonawcze i zagadnienia aranżacyjne w kontekście kameralnych zespołów instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych (od oktetu poprzez mniejsze zespoły do duetu jako najbardziej wymagającej formy). Program oraz forma prowadzenia zajęć dostosowane są do możliwości wykonawczych grupy. Integralną częścią realizowanego programu powinna być publiczna prezentacja repertuaru w formie koncertu.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 26-05-2023 08:45)