SylabUZ

Generate PDF for this page

Język obcy - angielski - course description

General information
Course name Język obcy - angielski
Course ID 09.1-WA-JiMED-2-LEKTa-S23
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Simpson
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie języka na poziomie A2/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej z użyciem umiejętności językowych - j. angielski.

Prerequisites

Zaliczenie przedmiotu w 1. semestrze.

Scope

Dialogi sytuacyjne. Studenci układają w parach dialogi w oparciu o wybrane/wylosowane wyrażenie.

  1. Guessing game. Describing a chosen word to the whole group. a game for two groups.

  2. Favourite movies and books. Dyskusja w parach i grupie.

  3. Testy gramatyczne. Review. preparation for the exam at B2 level.

  4. Design a stage for the concert. work in pairs or small groups.Take into consideration the audience, instruments, technical aspects of the concert.

  5. Jobs and Work - zasady reagowania na ogłoszenie pracy i rozmów z pracodawcą, rozmowy kwalifikacyjne, pisanie podań o pracę w języku angielskim.

  6. Prezentacja dotycząca ulubionych utworów muzycznych i ich wykonawców/ulubionych artystów. Discussion

  7. Test sprawnościowy ze znajomości gramatyki, pisania i czytania na poziomie A2//B1.

  8. Artykuł. Two languages good-three even better. Reading and discussion.

  9. Why do we learn foreign languages? Dyskusja w parach i grupach. Do we need to learn grammar at school?/Why?/Why not?

  10. Does learning to play a musical instrument help to develop your intelligence?

  11. Tłumaczenie zdań zaproponowanych przez studentów.

  12. Transport and Travel - komunikacja, podróże. Zapoznanie się ze słownictwem i wyrażeniami związanymi z rezerwacją biletów, bookowaniem hoteli, planowaniem podróży.

  13. Reports - pisanie raportów z ważnych wydarzeń artystycznych typu wystawa, prezentacje instalacji, happeningi artystyczne

  14. The best concert I have ever been to. Discussion in groups or pairs.

  15. Prezentacje indywidualne na dowolnie wybrany temat z użyciem PowerPoint.

  16. Testy zaliczeniowe pisemne i ustne na poziomie B1/B1+.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie i tłumaczenie wybranych tekstów, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - listening, speaking, reading, writing.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami ESUO7.

Recommended reading

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.

  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.

  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.

  4. Naunton, J. and Hughes, J.Spotlight on FCEHeinle. 2009.

  5. Norris,Roy. Ready For First. Macmillan.

  6. Latham-Koenig Christina. English File. Intermediate Student's Book. 

Studenci na początku semestru otrzymują materiały do kserowania we własnym zakresie, z których korzystają na zajęciach oraz w ramach pracy indywidualnej.

Further reading

Artykuły online.

  1. Artykuły z magazynów brytyjskich "The Guardian", "The Times".

  2. Studenci przygotowują również swoje materiały zaczerpnięte głównie ze źródeł internetowych.

Notes

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest przedstawienie ustnej prezentacji oraz zaliczenie nieobecności w ramach dyżuru.

 


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 22-05-2023 12:50)