SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Rysunek intermedialny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Rysunek intermedialny
Kod przedmiotu 03.0-WA-P-RYSIT-N23
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Ilustracja i komiks z elementami concept art
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Radosław Czarkowski, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 6
(w tym jako e-learning)
0,4
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

  • permanentne doskonalenie indywidualnego warsztatu;
  • wzbogacanie świadomości twórczej;
  • kształcenie umiejętności argumentowania racji (idei) twórczej;
  • budowanie wartości autonomicznych;
  • kształcenie w zakresie swobodnego dyskursu artystycznego przy zachowaniu elastyczności i otwartości dla refleksji alternatywnych;
  • wzbogacanie umiejętności obserwacji;
  • kształcenie wrażliwości artystycznej;

Wymagania wstępne

  • wykształcone predyspozycje manualne;
  • opanowanie warsztatu artystycznego;
  • rozwinięta świadomość artystyczna.

Zakres tematyczny

Realizacja i prezentacja zadań w formule on-line.z nastawieniem na kształcenie otwartego, indywidualnego warsztatu artystycznego.

Metody kształcenia

  • prezentacja na streamie:
  • indywidualna korekta na forum grupy - ;
  • monitorowanie rozwoju świadomości warsztatowej i artystycznej;
  • opieka merytoryczna nad realizacjami;
  • wspólna analiza jakości ideowych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • frekwencja;
  • aktywne uczestnictwo w zajęciach;
  • kreatywne podejście do zajęć;
  • kreatywna postawa artystyczna;
  • świadomość twórcza.

Literatura podstawowa

Anda Rottenberg, Sztuka polska 1945 – 2005; Wydawn. Piotra Marciszuka "Stentor", 2005

 

Literatura uzupełniająca

Zależnie od indywidualnych potrzeb

Uwagi

Program dydaktyczny zakłada możliwie dużą swobodę studenta i znaczący nakład jego pracy w kreację indywidualnej i świadomej postawy artystycznej, której konsekwencją jest autonomiczne dzieło. 


Zmodyfikowane przez dr hab. Radosław Czarkowski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-05-2023 13:48)