SylabUZ

Generate PDF for this page

Sztuczna inteligencja i sztuka - narzędzia kreatywne - course description

General information
Course name Sztuczna inteligencja i sztuka - narzędzia kreatywne
Course ID 03.0-WA-P-SztInSz-NaKrea-N23
Faculty Faculty of Arts
Field of study Illustration, comic book design and elements of concept art
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 9
(including as e-learning)
0,6
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapewnienie studentom wiedzy z obszaru wykorzystania narzędzi kreatywnych Sztucznej Inteligencji (SI) dla potrzeb projektowania mediów cyfrowych z uwzględnieniem współczesnych technologii oraz wymogów stawianych przez przemysły kreatywne. Ukształtowanie podstawowych umiejętności  w zakresie przygotowanie do pracy w charakterze projektanta  koncepcji wizualnej gier i mediów cyfrowych z użyciem SI.

Prerequisites

Obsługa komputera, grafika komputerowa na poziomie podstawowym

Scope

Zapoznanie z możliwościami technik syntezy i przetwarzania obrazu oraz  programami GANN (Generative Adversarial Neural Networks). Ewaluacja narzędzi SI pod kątem technologii, funkcjonalności, możliwości interakcji oraz  kreowania estetyki i mediów.

Projektowanie assetów - projektowanie (prompting)  lub edycja (style transfer) dla mediów cyfrowych: koncepty, style, środowiska.

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne prowadzone w trybie zdalnym/online na których studenci otrzymują zadania, które mogą być wykonane w zadanym czasie. Zadania laboratoryjne obejmują projektowanie i obsługę mediów  AI dostępnych online, użytkowanie aplikacji programowych oraz środowisk syntezy i edycji mediów wizualnych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z realizacji wszystkich zadań w trakcie zajęć. Ocena końcowa jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych (z każdego zagadnienia).

Recommended reading

1.      Zylinska, Joanna. AI art: machine visions and warped dreams. Open Humanities Press, 2020.

2.      Manovich, Lev. "Defining AI arts: Three proposals." AI and dialog of cultures" exhibition catalog. Saint-Petersburg: Hermitage Museum (2019).

Further reading

1.      Dreyfus, Hubert :AI and Alchemy 1965

2.      Hebron, Patrick :Machine Learning for Designers, 2016

Notes

Studenci wykorzystują na zajęciach przykładowe materiały otrzymane od prowadzącego. Korzystają także ze źródeł internetowych. Tematyka zajęć jest w miarę możliwości konsultowana z przedstawicielami przemysłu gier komputerowych i mediów cyfrowych w celu uaktualnienia treści programowych i ich dostosowania do wymogów rynku pracy.


Modified by dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ (last modification: 07-05-2023 19:34)