SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-BUDP-JN-S19 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Budownictwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia;
Cel szczegółowy:
- przypomnienie i utrwalenie wiadomości i umiejętności uzyskanych podczas nauki w szkole średniej,
- doskonalenie i rozwijanie posiadanych kompetencji mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania,
- przygotowanie do pracy z tekstami specjalistycznymi zgodnymi z kierunkiem studiów,
- osiągnięcie umiejętności i kompetencji językowych na poziomie B1+ ESOKJ.
Formalne: Warunkiem kontynuowania nauki języka w semestrze IV jest uzyskanie zaliczenia z oceną w semestrze III.
Nieformalne: Studenci rozpoczynający naukę języka niemieckiego w IV semestrze posiadają znajomość języka niemieckiego na poziomie A2+ / B1 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Zakres tematyczny obejmuje:
- informacje o zawodach i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości
- planowanie i przebieg kariery zawodowej
- ogłoszenia dotyczące pracy
- narzędzia i sprzęt używany w pracy, instrukcje obsługi
- produkty i reklama
- współczesne środki przekazu i przetwarzania informacji
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka niemieckiego.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność zajęciach, aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
1. E. Matuszak, A. Tomaszczyk, Deutsch für Profis, branża budowlana, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
2. B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil budowlany, Nowa Era, Warszawa 2013
Zmodyfikowane przez dr inż. Artur Juszczyk (ostatnia modyfikacja: 12-05-2023 22:42)