SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing w firmie budowlanej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing w firmie budowlanej
Kod przedmiotu Marketing w firmie budowl.01BUD_pNadGenLUH8E
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Budownictwo / Technologia i organizacja budownictwa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr letni 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Paweł Urbański
  • dr inż. Artur Juszczyk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin
Projekt 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Uzyskanie wiedzy i umiejętności pomocnych w zarządzaniu firmą budowlaną w warunkach konkurencji rynkowej.

Wymagania wstępne

Wiedza inżynierska z zakresu budownictwa

Zakres tematyczny

Wykład

Przesłanki działalności marketingowej w firmie budowlanej. Wpływ środowiska na funkcjonowanie marketingu. Badania i analiza otoczenia marketingowego – metody zdobywania przewagi nad konkurencją. Wdrażanie strategii marketingowej. Organizacja i kontrola działalności marketingowej w firmie budowlanej. Marketing w przedsięwzięciach inwestycyjno-budowlanych. Funkcja budowlanego menedżera marketingowego. Warunki wprowadzenia, rozwoju marketingu w firmie budowlanej. Ryzyko.

Projekt

Opracowanie biznesplanu

Metody kształcenia

Wykład konwencjonalny i konwersatoryjny,

Projekt praca indywidualna lub w grupie w zależności od zakresu projektu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu.
Skala ocen: uzyskane punkty/ocena: 0 – 50%/ niedostateczny; 51 – 60%/ dostateczny; 61- 70%/ dostateczny plus; 71 – 80%/ dobry: 81 – 90%/ dobry plus; 91 -100%/ bardzo dobry.

Projekt – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń projektowych.

Ocena końcowa - podstawą ustalenia oceny końcowej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,5 oceny z wykładu i 0,5 oceny z laboratorium. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena końcowa ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.

Literatura podstawowa

  1. Bangs D. H.: Plan marketingowy. Wydawnictwo PWE, Warszawa 1999
  2. Damański T.: Marketing dla menedżerów. Wydawnictwo PWN, Warszawa 1998
  3. Faulkner D., Bosman C.: Strategia konkurencji. Wydawnictwo Prentice-Hall, Warszawa 1996

Literatura uzupełniająca

  1. Mudie P., Cattam A.: Usługi, zarządzanie i marketing. Wydawnictwo PWN, Warszawa 1998
  2. Pomykalski A., Strategie marketingowe. Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, Łódź 2000

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Artur Juszczyk (ostatnia modyfikacja: 13-05-2023 22:41)