SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Foreign language 1 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Foreign language 1
Kod przedmiotu 09.1-WZ-EkoD-FLan- 23
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Ekonomia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr inż. Mariola Szajna
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Acquiring a foreign language at the B2+ level according to the Common European Framework of Reference for Languages and to the extent necessary for the purposes of studying and to performing professional work.

Listening and speaking: students can provide detailed information and identify specific needs in the work environment, they can effectively present their own point of view, e.g. in relation to a product, when asking for something; they deal effectively  with unexpected reactions and difficulties; understand the message of media information published on radio and television.

Reading: students understand standard and specialist language correspondence, understand most professional reports, understand the purpose of instructions and procedures, they can evaluate them and propose changes; they can read professional texts published in the press and on the Internet, as well as specialist texts, using a dictionary

Writing: students can take notes for personal purposes as well as for other employees, they can deal with formal correspondence, (the mistakes made do not interfere with the meaning of the text), they can prepare a report, formulate the subject of the master's thesis and write an abstract.

Wymagania wstępne

Knowledge of English at B2 level according to the Common European Framework of Reference for Languages

Zakres tematyczny

  1. Business entities 

  2. Brands  

  3. Customer experience 

  4. Market Segmentation

  5. Selling on-line 

  6. Internet Advertising 

Metody kształcenia

Communicative method of foreign language teaching, the use of  customized newspaper materials and the Internet sources, translation.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Verification: Knowledge of English at the B2+ level according to the Common European Framework of Reference for Languages and to the extent necessary for the purposes of studying and performing professional work, confirmed by obtaining a minimum score of 60% at the final test,

Literatura podstawowa

O"Droscoll N., Market Leader Business English: Marketing, Pearson Longman, 2014

Pilbeam A., O"Droscoll N., Market Leader Business English: Logistics Management, Pearson Longman, 2012

Widdowson A. R., Market Leader Business English: Business Law, Pearson Longman, 2014

Helm S., Market Leader Business English: Accounting and Finance, Pearson Longman, 2016

Literatura uzupełniająca

Allison J., Townend J., Emmerson P, The Business Upper intermediate, Macmiallan Education, Oxford 2008 

Trappe T., Tullis G., Intelligent Business Upper Intermediate, Pearson Education Limited  Harlow 2006

Żródła autentyczne: artykuły naukowe, publikacje prasowe, internet

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 30-05-2023 22:34)