SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Negotiation in business |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-EkoD-NgB- 23 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Projekt | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The aim of the subject is to develop students' competences in the field of negotiations, in particular negotiations in business. Familiarizing them with the types and styles of negotiation and the skills and features of an effective negotiator.
Positive assessment in the subject of Communication in Organisation
The essence of negotiations; traditional and Harvard's negotiation process. Features and skills of an effective negotiator. The rules are to be included in the negotiations. Types of negotiations. Advantages and disadvantages of team and individual negotiations. Planning of the negotiation strategy. Styles of negotiation and their consequences. Phases of the negotiation process.
Conventional lecture, group work, case study, discussion, presentation
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Final test covering the contents of lectures. The student can get a total of 10 points, including 3,0 from 6.0 points; 3,5 from 7.0 points; 4,0 from 8.0 points; 4,5 from 9.0 points, and 5,0 from 9.5 points
Correctly made written works.
Components of the final grade: lecture: 50% and exercises: 50%
1. Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., Essentials of Negotiation, Mc Graw-Hill Education, New York 2016
Zmodyfikowane przez dr inż. Marzena Góralczyk (ostatnia modyfikacja: 27-05-2023 20:15)