SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Creating relationships by communicating - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Creating relationships by communicating
Kod przedmiotu 04.9-WZ-EkoD-CRbyC- 23
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Ekonomia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr inż. Patrycja Łychmus
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Acquainting the student with the possibilities of using interpersonal communication in creating relations with the stakeholders of contemporary organizations.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

An introduction to creating relationships with the company's stakeholders. Job interview - its goals and rules; Effective team meetings - the agenda, rules, roles of participants; Interpersonal communication during conflicts; Assessment conversation and the use of constructive criticism, planning of activities aimed at employee development; Public communication by the personnel manager - importance for a positive image of the company. Use of an appropriate style of communication

Metody kształcenia

Team work, group discussion, case study, workshop excersises, PowerPoint presentation

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The final grade consists of the following elements: attendance and active participation in classes (50% of the final grade for the exercises) and passing a written test (50%) with a positive grade.

Literatura podstawowa

  1. Aniszewska, Sołek-Borowska, Introduction to organizational behawior, Warszawa: Warsaw School of Economics, 2015
  2. Armstrong, Armstrong's handbook of human resource management practice , New York: Kogan Page 2017
  3. Dessler,  Human resource management, Boston [etc.]: Pearson, 2017
  4. Kusakci, Busatlic, Mulalic, A synthesis of classical and modern principles of leadership, Istanbul: Ibn Haldun University Press, 2021
  5. Miner, Experiencing organizational behavior: exercises and study quide for organizational behavior : performance and productivity, New York : Random House, 1998
  6. Newstrom, Scanell, The big book of team building games: trust-building activities, team spirit exercises, and other fun things to do, New York: McGraw Hill Companies, 1998

 

.

Literatura uzupełniająca

  1. Adler, Communicating at work: principles and practices for business and the professions, New York: Random House, 1986
  2. Chen, C.& Lee, H. (2007). Effects of transformational team leadership on collective efficacy and team performance. International Journal of Management and Enterprise Development4, 202–217.
  3. Hanna, Wilson, Communicating in business and professional settings, New York: Random House, 1988
  4. Katz-Navon, T.& Erez, M. (2005). When collective and self-efficacy affect team performance. Small Group Research,36, 437–465.
  5. Sagie, Koslowsky, Participation and empowerment in organizations: modeling, effectiveness, and applications, Thousand Oaks: Sage Publications, Inc, 2000

 

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr inż. Patrycja Łychmus (ostatnia modyfikacja: 25-05-2023 08:49)