SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Behavioral economics - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Behavioral economics
Kod przedmiotu 14.3-WZ-EkoD-BhEcs- 23
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Ekonomia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Roszkowska-Hołysz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Introduction and discussion of basic concepts and processes related to human behavior in the economic sphere.

Wymagania wstępne

Completion of courses in Microeconomics, Macroeconomics

Zakres tematyczny

The intersection of economic psychology/behavioral economics. The problem of rationality of economic entities. Perception of economic activities. Ownership and Possession. Psychoeconomic features of money. Economic reasons and effects of psychological well-being. Social dilemmas. Economic socialization. Entrepreneurship and risk taking. Behavioral Finance. Consumer behavior. Behavioral aspects of paying taxes. Saving theories. The human propensity to gamble.

Metody kształcenia

Conventional lecture, case method, group work

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture - exam, classes - pass with grade.

The condition for passing the lecture is a positive (at least 60% of correct answers) passing the test in the field of theoretical issues presented in the lecture. It is possible to pass orally in the case of a small number of participants.

The condition for getting credit for the graded exercises is passing the test in the form of open questions. The result of the colloquium will be an assessment of knowledge and skills. The final grade consists of the grade for the exam, the test, class attendance, and activity in class, deepened by independent reading of the recommended items at home

Literatura podstawowa

1. Kahneman D., Thinking, Fast and Slow, Penguin Books 2011

2. Thaler R.H., Misbehaving. The making of behavioral economics, W. W. Norton & Company, 2015

 

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Roszkowska-Hołysz (ostatnia modyfikacja: 24-05-2023 09:58)