SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Management of employee creativity - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Management of employee creativity
Kod przedmiotu 04.9-WZ-EkoD-MnEmC- 23
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Ekonomia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Marta Moczulska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to introduce students to the issue of triggering/enhancing employee creativity in organisations

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Content of lectures:

Creativity - creativity - innovation. Creativity and organisational functioning. Knowledge management and employee creativity. Organisational learning and its importance for creativity. Determinants of employee creativity. Barriers to creativity.

Content of class:

Characteristics of a creative person. Possibilities/methods/techniques for shaping employee creativity. Creativity of employees in an organisation. The role of the manager in triggering employee creativity

Metody kształcenia

Lecture - conventional, problem-based, multimedia presentation

Exercises - group work, group discussion, workshop assignments

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Credit requirements for exercises:

completion of scored tasks (max. number of points per task is 3pct),credit test covering the content of the lectures and exercises - open (problem-based) questions. The final grade depends on the number of points obtained from the colloquium and assignments.

Credit requirements for lectures: written exam. The grade depends on the number of points obtained, the minium needed to pass is 50%.

The course grade consists of the grade from exercises (50%) and lecture (50%). A prerequisite for passing the course is positive grades from both forms of classes.

Literatura podstawowa

  1. Ozenc K., Hagan M., Rituals for Work: 50 Ways to Create Engagement, Shared Purpose, and a Culture That Can Adapt to Change, Wiley, 2019.
  2. Drucker P.F., 2002, The discipline of innovation. 1985, “Harvard Business Review”, Vol. 80 (8)
  3. West M., Developing Creativity in Organisations, John Wiley & Sons, 2001.
  4. Proctor T.,Creative Problem Solving for Managers, Routledge, 1999.
  5. Jasińska J., Bazydło-Egier D., Wodzińska-JabońskaJ., Kreatywność w zarządzaniu. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Naukoe Sophia, Katowice, 2017.
  6. Brzeziński M., Organizacja kreatywna, Warszawa 2009.
  7. Fazlagić J., Kreatywni w biznesie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2015.
  8. Robinson K., Oblicza umysłu. Ucząc Się Kreatywności, Element, Kraków 2010.
  9. Stankiewicz J., Moczulska M., Kształtowanie innowacyjności pracowników w organizacji sieciowej, „Uwarunkowania przedsiębiorczości - różnorodność i zmienność”, PWSZ, Tarnobrzeg 2008.
  10. Stankiewicz J., Moczulska M., Od zarządzania wiedzą do wzbudzania innowacyjności członków organizacji, w: J.Stankiewicz (red.) Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem, cz. 1, Zielona Góra 2002.
  11. Stankiewicz J., Możliwości wyzwalania i intensyfikowania zachowań twórczych pracowników, ”Management”vol.3, nr 2, Zielona Góra 1999

Literatura uzupełniająca

  •  da Costa, S, Páez, D., Sánchez, F, Garaigordobil, M., Gondim, S., 2015,  Personal factors of creativity: A second order meta-analysis “Revista de Psicologia del Trabajo y de Las Organizaciones”, Vol. 31, Issue 3Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Warszawa 2000
  • Sikorski Cz., Ludzie nowej organizacji, Łódź 1998
  • Nęcka E., Trening twórczości, Gdańsk 2012
  • Zarządzanie kreatywnością w organizacji, Harvard Business Essencial, Warszawa 2005/2018
  • Morgan G., Imagines of organization, SAGE Publications Inc, 2006.
  • Kuśpit M., Tychmanowicz A., Zdybel J. (red.), Twórczość, kreatywność, innowacyjność : wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2015
  • Kozieradzka A. (red.), Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, Edu-Libri, 2019
  • Sokół A., Zarządzanie twórczością w organizacji - koncepcja, metody i narzędzia, CeDeWu, 2015
  • Garbarski L., Kreatywność w biznesie. Czego możemy się nauczyć od artystów? , Poltext, 2021

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 28-05-2023 17:56)