SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Busieness support organisations |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-EkoD-BSOrg- 23 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The purpose of the course is to make students aware of the role of business support institutions in the processes of stimulating entrepreneurship and accelerating innovation processes in enterprises at various stages of development regionally and nationally.
Knowledge: students know the basic concepts of microeconomics and innovation processes
Skills: students can assess the situation of the organization in specific market conditions
Competencies (attitudes): students are able to cooperate in a group, appreciate the role of continuing education
Lecture: The role of business support institutions in Poland and around the world. Characteristics of innovation centers (technology parks, technology incubators, academic business incubators, technology transfer centers). Characteristics of entrepreneurship centers. Characteristics of financial institutions (venture capital funds, business angel networks, local and regional loan funds, credit guarantee funds). State and dynamics of development of innovation support infrastructure in Poland. Selected problems in the functioning of business support institutions.
Exercises: Analysis of the functioning of business support institutions in Polish conditions.
Lecture: lecture with conversational elements, exercises with the use of case study, multimedia presentation
Exercises: development of a project, work in groups
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Exercises - the grade of the exercises consists of the results achieved on the colloquia (80%) and activity in class (20%).
Lecture - credit in oral form (K_W02). The prerequisite for passing is a positive evaluation from exercises (K_U03;K_K03). The course grade consists of the grade from
exercises (50%) and a passing grade from the lecture (50%). The prerequisite for passing the course is a positive grade from the exercises and a passing grade from the lecture.
An alternative way to pass the exercises is to participate in a scientific study that includes the identification of the activity of business support institutions in building the innovative potential of the innovative potential of Polish industry.
1. Innowacyjna przedsiębiorczość akademicka – światowe doświadczenia, red. J. Guliński, K. Zasiadły, PARP, Warszawa 2005
2. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2009, K. B. Matusiak (red.), PARP, Łódź – Warszawa 2009.
3. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2007, red. K.B. Matusiak, SOOIPP, Łódź – Kielce – Poznań 2007.
4. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2004, K. B. Matusiak (red.), Instytut Ekonomii UŁ, SOOIPP, Łódź – Poznań 2004.
5. Nowak M., Mażewska M., Mazurkiewicz S., Współpraca ośrodków innowacji z administracją publiczną, PARP, Warszawa 2011.
6. Transfer technologii z uczelni do biznesu. Tworzenie mechanizmów transferu wiedzy, red. K. Santarek, PARP, Warszawa 2008.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Piotr Dzikowski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-05-2023 13:48)