SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Corporate social responsibility - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Corporate social responsibility
Kod przedmiotu 04.9-WZ-EkoD-CSres- 23
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Ekonomia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Przemysław Dulewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Projekt 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to present the basic issues related to corporate social responsibility and information on the areas of interest and adopted models of corporate social responsibility.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

The idea of corporate social responsibility. The concept and areas of interest of CSR. CSR models. CSR and ethical principles, employee and human rights. CSR and the social and natural environment. Ethical aspects of corporate social responsibility in local and global terms. Types of attitudes and social reactions. Corporate reports, corporate social responsibility organizations.

Metody kształcenia

Conventional lecture, case method, group work.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The condition for passing the project is to develop and present a project on a selected topic related to corporate social responsibility using the basic theoretical issues presented in the lecture and practical examples. Evaluation and defense of the project report by the student.

 

The condition for passing the lectures is an oral presentation of a socially responsible company along with the knowledge of theoretical issues presented in the lecture. The result of the exam will be an assessment of knowledge and skills.

 

The final grade consists of the grade for the lecture (50%) and the grade for the project (50%).

Literatura podstawowa

Riano, J.C., Yakovleva, N., Corporate Social Responsibility. In: Walter Leal Filho, Anabela Marisa Azul, Luciana Brandli, Pinar Gökcin Özuyar, Tony Wall (Eds) Responsible Consumption and Production. Encyclopaedia of the UN Sustainable Development Goals Book Series. Springer, Switzerland 2019.

Spence L (2007) CSR and small business in a European policy context: the five “C”s of CSR and small business research agenda. Bus Soc Rev 112(4).

Literatura uzupełniająca

United Nations (2017) Resolution adopted by the General Assembly on work of the statistical commission pertaining to the 2030 Agenda for Sustainable Development (A/RES/71/313). United Nations, New York. https://unstats.un.org/sdgs/indicators/indicators-list/. Accessed 21 Mar 2018.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Przemysław Dulewicz (ostatnia modyfikacja: 30-05-2023 21:17)