SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing międzynarodowy |
Kod przedmiotu | 04.7-WZ-EkoPD-MM |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie pogłębionej wiedzy z zakresu marketingu międzynarodowego. Przedstawienie terminologii stosowanej w marketingu międzynarodowym i jej zdefiniowanie wyjaśnienie możliwych orientacji marketingowych na rynkach zagranicznych, omówienie istoty badań marketingowych na rynku międzynarodowym i narzędzi badawczych stosowanych w tego typu badaniach, opisanie czynników wpływających na wybór produktów przez konsumentów na rynku międzynarodowy, prezentacja i omówienie źródeł danych wykorzystywanych w podejmowaniu decyzji marketingowych na rynkach zagranicznych, kształtowanie umiejętności sporządzenia opisu i oceny otoczenia wybranego przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. Kształtowanie praktycznych umiejętności doboru odpowiednich strategii rynkowych dla wybranych rodzajów produktów. Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról. Rozwijanie kompetencji pracy w zespole poprzez zadania grupowe.
Brak.
Wykład: Marketing krajowy a marketing międzynarodowy, marketing globalny. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw. Główne problemy marketingu międzynarodowego. Problem standaryzacji i adaptacji działań w strategii marketingowej. Alterglobalizm a marketing globalno-lokalny. Euromarketing. Zachowanie konsumenta na rynkach zagranicznych a projektowanie strategii na rynkach międzynarodowych. Badania marketingowe rynków zagranicznych. Proces formułowania strategii marketingowej na rynek międzynarodowy. Formy ekspansji na rynki zagraniczne i czynniki je determinujące. Otoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku światowym (demograficzne, ekonomiczno-rynkowe, społeczno-kulturowe, polityczne, prawno – administracyjne, technologiczne, naturalne). Metody analizy otoczenia międzynarodowego. Marketing mix na rynku międzynarodowym. Organizacja i kontrola działań marketingowych na rynkach zagranicznych.
Ćwiczenia: Strategia marketingu mix na rynkach zagranicznych. Znaczenie badań marketingowych rynków zagranicznych. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynek zagraniczny. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwie. Perspektywy i kierunki rozwoju przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym.
Wykład: wykład konwencjonalny i problemowy, pokaz.
Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne, prace grupowe, studia przypadków, studia literatury, praca z tekstem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów ( K_W01; K_W10; K_U01; K_U02;; K_U11; K_K05; K_K02) i ćwiczeń.
Zaliczenie będzie w formie pytań otwartych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% poprawnych odpowiedzi.
Termin: zgodnie z harmonogramem studiów
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Ćwiczenia: na ocenę składać się będzie ocena z kolokwium (K_U04; K_U04; K_U10).
Termin zaliczenia kolokwium: zgodnie z harmonogramem studiów.
Warunkiem otrzymania zaliczenia kolokwium jest uzyskanie min. 51%.
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i pisemnej części zaliczenia z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i pisemnej części zaliczenia z wykładu.
-
Zmodyfikowane przez dr inż. Mariola Michałowska (ostatnia modyfikacja: 27-05-2023 20:06)